توسط محققان دانشگاه‌آزاداسلامی صورت گرفت:

طراحی و ثبت اسپری گیاهی دندان Miro

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۲:۲۶:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۴۲۶
طراحی و ثبت اسپری گیاهی دندان Miro
پس از طراحی و ثبت دستگاه تشخیص بیماری ادم گوده گذار میرو توسط دو بانوی محقق و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی، اختراعی دیگر به نام بی حس کننده گیاهی میرو توسط این تیم به ثبت رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رقیه رضایی گیگلو استاد و محقق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان در خصوص این اسپری گفت: اسپری گیاهی دندان میرو، با عملکرد بی حس کننده، ضدالتهاب، خوشبو کننده دهان و دندان، ترکیبی از میخک، پنیرک و نعناع است که برای اولین بار به صورت اسپری و کاملا گیاهی ثبت و نمونه سازی شده است.

 

عضو باشگاه پژوهشگران جوان افزود: با جایگزین شدن این اسپری گیاهی به جای مسکن ها و آنتی بیوتیک های شیمیایی بخصوص در کشور ما که منبع غنی از گیاهان دارویی است، می توان به درمان عفونت و التهاب لثه ودرد دندان کمک شایانی کرد.

 

رضایی با بیان این که مسکن های گیاهی دندان موجود در بازار بصورت قطره و دهانشویه بوده و صرفا مسکن هستند، گفت : اسپری گیاهی میرو برای اولین بار به شکل اسپری ثبت شده که این خود یک مزیت است چراکه استفاده از این شکل دارویی برای افراد سالمند و کودکان خیلی راحت بوده و علاوه بر مسکن می تواند عفونت ها را درمان و خوشبو کننده دهان و دندان باشد.

 

این محقق و استاد دانشگاه‌آزاد اسلامی اظهار داشت: ورود این اسپری در عرصه تولید می تواند گام های موثری در التهاب و عفونت لثه و مسکن دندان بدون هیچگونه عوارض ناشی از ترکیبات شیمیایی آن باشد.

 

در ادامه مینا بابازاده فرخران دانش آموخته و محقق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان به خواص درمانی این اسپری اشاره کرد و افزود: میخک بدلیل داشتن یک ماده شیمیایی بسیار قوی بنام بی حس کننده اوژنول نه تنها خاصیت بی حس کننده دارد بلکه سبب مهار اعصاب و توقف درد و موجب مهار هدایت پیام ها از گیرنده های حسی درد بطور محیطی می شود.

 

وی افزود: همچنین میخک با مهار التهاب و تاثیر بر مسیر درد بصورت مرکزی موجب تسکین درد مزمن شده و با مهار مسیرهای سیکلواکسژناز در بیماری التهابی موثر است. اثرات عصاره پنیرک عمدتا مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانتین آن است که یکی از مهمترین داروهای ضد التهاب و ضدعفونی کننده است.

 

بابازاده با بیان اینکه نعناع دارای ماده ای بنام منتول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، آرامبخش و ضد درد است، گفت: همچنین بر اساس نتایح حاصل از مطالعات انجام شده در حیوانات، منتول با فعال کردن سیستم اپیوئید درون زاد و یا حدودی با اثر بی حس کننده موضعی بدون داشتن خواص ضد التهابی، اثرات ضد درد را ایجاد و بدلیل بو و عطر بسیار نافذی که دارد در اسپری دندان میرو بعنوان خوش بو و خوش طعم کننده دهان استفاده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز