رساله دانش آموخته دکتری دانشگاه تبریز عنوان برتر جایزه دکتر رضا داوری اردکانی را کسب کرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۰:۵۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۱۹۵
رساله دانش آموخته دکتری دانشگاه تبریز عنوان برتر جایزه دکتر رضا داوری اردکانی را کسب کرد
رساله صدیقه موسی‌زاده‌، دانش آموخته دکتری دانشگاه تبریز عنوان برتر دومین دوره‌ جایزه دکتر رضا داوری اردکانی را کسب کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در دومین دوره‌ جایزه دکتر رضا داوری اردکانی که ۲۲ تیرماه در مرکز فرهنگی شهرکتاب تهران برگزار شد، از میان رساله های ارسال شده از سراسر کشور، رساله‌ رضا کورنگ بهشتی با عنوان «پروکلوس و تدوین گونه‌ای «جامع الهیات» یونانی برمبنای فلسفه‌ افلاطون» به ‌عنوان رساله اول انتخاب شد و از رساله‌ «بررسی تفسیر هایدگر از آموزه‌ «موجود» و «ناموجود» در محاوره‌ سوفسطایی افلاطون» نوشته‌ صدیقه موسی‌زاده‌ تقدیر به‌عمل آمد.

بر پایه همین گزارش، داوری این مسابقه را اساتید برجسته و مبرّز فلسفه کشور، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر پرویز ضیاءشهابی، دکتر سید حمید طالب زاده، دکتر علی اصغر مصلح و دکتر شهرام پازوکی بر عهده داشتند که علاوه بر اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان، هر دو اثر برگزیده توسط نشر هرمس که یکی از معتبرترین انتشارات در حوزه ادبیات و فلسفه است، چاپ خواهد شد.

یادآور می شود: مرکز فرهنگی شهر کتاب از سال ۱۳۹۴ و به منظور تقدیر از دانشجویان دکتری رشته‌ فلسفه و با مشاوره و هم‌فکری، اشراف و حمایت مادی و معنوی استاد رضا داوری‌اردکانی، جایزه‌ رضا داوری‌اردکانی را به بهترین رساله‌ دکتری رشته‌ فلسفه اهدا می‌کند.

همین گزارش حاکیست: موسی زاده در خصوص انتخاب این موضوع برای پژوهش گفت: مسئله وجود که به عنوان مسئله بنیادین فلسفه بوده و بیش از همه برای هایدگر دغدغه است و او این مسئله را علاوه بر کتاب بزرگش وجود و زمان در درس گفتارهای سوفسطایی افلاطون با محوریت افلاطون و ارسطو و با الهام گرفتن از پارمنیدس مطرح کرده است همچنین او مهم ترین اثر خود یعنی وجود و زمان را با نقل قولی از محاوره سوفسطایی آغاز کرده است؛ لذا شایسته تحقیق بود.

وی در خصوص کلیات رساله افزود: هایدگر، در این درس گفتارها با کنار زدن فاصله ها و با پدیدار شناسی و تفسیری هرمونیکی با افلاطون گفتگو می نماید تا افلاطون اصیل را آشکار کند؛. او در این راه از شاگرد افلاطون یعنی ارسطو، برای روشن شدن نظر اصلی افلاطون استفاده می کند؛ زیرا معتقد است که شاگرد استاد را بهتر می فهمد و باید از روشن به مبهم حرکت کنیم.

موسی‌زاده‌ افزود: هادیگر با طرح موجود و ناموجود از دیدگاه افلاطون، معتقد است گاهی معانی مختلف این دو کلمه با هم خلط می شوند که این رساله در پی تمایز بخشیدن به آنهاست و سعی دارد زبان بسیار مشکل هایدگر و افلاطون را برای اهالی فلسفه ساده تر و قابل فهم تر نماید.

اضافه می کند: این رساله با راهنمایی دکتر محمد نوالی و دکتر حسن فتحی به عنوان استاد راهنما و دکتر علیرضا آزادی به عنوان استاد مشاور و با داوری دکتر حسن فتح زاده از دانشگاه زنجان و دکتر مجید صدرمجلس و دکتر محمود صوفیانی از دانشگاه تبریز در نیمسال 94-95 در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دفاع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز