با حضور دکتر واشقانی فراهانی

مرکز رشد واحدهای فناور و اولین مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۹:۳۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۴۲۵۷
با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی، نخستین مرکز رشد واحدهای فناور و اولین مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مرکز رشد واحدهای فناور شهر ایلخچی با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایحان شرقی، دکتر داود ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت، دکتر زمانی زاده مدیرکل امور پژوهشی، دکتر نریمانی راد معاون دانشجویی فرهنگی اجتماعی واحد تبریز، مهندس زمانلو مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی سایپا، دکتر محمد زاده فرماندارشهرستان اسکو، روسای دانشگاه استان ،اعضای شورای شهر و و سایر مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی ضمن ابراز خرسندی ازحضور در واحد ایلخچی، افتتاح مرکز رشد را سرآغاز فعالیتهای بسیار خوب برای این واحد دانشگاهی دانست و گفت: لازم است افتتاح مرکز رشد در هر واحدی باشد بسیار باعث سرور و شادمانی است و این مسئله در این واحد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: واحد ایلخچی از نظر سابقه تاسیس و حجم دانشجو یکی از واحد های بسیار خوب و فعال دانشگاه آزاد اسلامی است و این موفقیت بزرگ را به همه مسئولان دانشگاه و تمام افرادی که در شکل گیری و رشد این دانشگاه تلاش کرده اند تبریک می گویم.

 

دکتر واشقانی فراهانی گفت: امیدوارم شاهد باشیم که شرکتهای بسیار زیادی در این مرکز رشد، ایجاد و منشا ایجاد ثروت برای دانشگاه و دانش آموختگان شوند و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر انقلاب هست ایفا کنند.

 

وی همچنین در افتتاح مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز که به صورت مشترک با شرکت طراحی و مهندسی سایپا ایجاد شده، گفت: واحد ایلخچی را باید به عنوان یکی از الگوهای موفق در مسیر توسعه علم و پژوهش بدانیم که توانسته با تعامل خوب، ارتباط بین علم و صنعت را به معنای واقعی آن نشان دهد.

 

دکتر آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی ضمن تقدیر از حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص اهمیت ارتباط صنعت و عملی کردن ایده ها گفت: سیستم ترمز یکی از مهم ترین بخش ها در صنعت خودروسازی است و ساخت آن به دلیل پیچیدگی ها و استانداردهای سخت گیرانه و فوق ایمنی بودن بسیار محدود است. اکثر خودروسازان و برندهای معتبر دنیای خودرو، تامین این سیستم حیاتی را برای خودروهای خود به تامین کنندگان معتبر می سپارند.

 

وی در ادامه گفت: در کشور ما نیز با توجه به تولید سالیانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو نیاز به تامین سیستم ترمز امری بدیهی است و پیچیدگی های این سیستم باعث شده که تولید کنندگان محدود و انگشت شماری آن را عرضه کنند، این در حالی است که بخش های قابل توجهی از آن نیز صنعتی وارداتی است که منجر به خروج سالیانه میلیونها دلار از کشور می شود .

 

در پایان این مراسم قرارداد ساخت دو دستگاه ربات صنعتی برای خط تولید و مونتاژ شرکت طراحی و مهندسی سایپا توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی توسط مهندس شرکت طراحی و مهندسی سایپا و دکتر آرش رنجبران به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی منعقد و امضاء شد

 

نظر شما