وزیر آموزش و پرورش:

آموزش از راه دور روشی برای اجرای توسعه عدالت آموزشی محسوب می شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۳:۲۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۹۴۸۳
آموزش از راه دور روشی برای اجرای توسعه عدالت آموزشی محسوب می شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش دولت یازدهم است ، گفت : باتوجه به گستره ایران اسلامی و پراکندگی جمعیت در کشور مراکز آموزش از راه دور یک روش مناسبت برای تحقق عدالت آموزشی است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی اصغر فانی در افتتاحیه در جشنواره قلم که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: کار جشنواره قلم از یک سال پیش در سازمان مدارس غیردولتی آغاز شد و امروز اختتامیه این جشنواره با تجلیل  از برگزیده به اتمام می رسد وامیدواریم شاهد دستاوردهای ارزنده این جشنواره باشیم.

 

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش دولت یازدهم است ، تصریح کرد : ایجاد مراکز آموزش از راه دور برای پوشش تحصیلی دانش آموزان ومیانسالان و ارتقای علمی آنان فراهم شده است که می تواند یک روش مناسب برای توسعه عدالت آموزشی به حساب بیاید.

 

وی افزود: البته ایجاد این مراکز نقاط ضعفی هم داشته است که باید با تدبیر آنها را حل کرد ولی اصل آن در تمام شیوه های آموزشی جهان مرسوم می باشد.

 

عضوکابینه تدبیر وامید با بیان اینکه قریب به 200 هزار دانش آموز در هزار و 656 مرکز آموزش از راه دور تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: اگراین شیوه آموزشی در کشور اجرا نمی شد اکنون این تعداد دانش آموز از تحصیل  محروم می ماندند و از این لحاظ باید از موسسین ، مدیران و معلمان این مراکز تجلیل کرد .

 

فانی ادامه داد : در مراکز آموزش از راه دور دو شیوه آموزشی سنتی و الکترونیکی وجود دارد که هرکدام مخاطبین خاص خود را دارند .

 

وی افزود: در روش آموزش به شیوه سنتی دانش آموز با مطالعه کتاب های باز نویسی  شده به صورت ساده و شرکت در کلاس های رفع اشکال ، آموزش می بینند که در این روش چون آموزش تقویت مطالعه کتاب ها همراه است اثرات گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود و می توان گفت که تقویت مطالعه یکی از هدف های فرعی این روش محسوب می شود.

 

فانی روش  برخط و آموزش الکترونیکی را یکی از شیوه های آموزش در مراکز از راه دور عنوان کرد و افزود: این شیوه آموزش هم در مراکز آموزش از راه دور و هم در مدارس خارج از کشور باید گسترش پیدا کند تا بتوانیم جامعه مخاطب بیشتری را جذب کنیم و در این راه توفیقاتی نیز داشته ایم.

 

عضو کابینه تدبیر وامید توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش دولت یازدهم خواند و گفت: با اجرایی کردن این سیاست از طریق تاسیس مراکز آموزش از راه دور توانستیم از بخشی از ظرفیت جامعه به ویژه  بازنشستگان و شاغلین آموزش و پرورش استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد : تاسیس مراکز آموزش از راه دور یک حلقه از حلقه های اجرای سیاست توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش است و لازم است موسسین این گونه مراکز در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی کوشا باشند.

 

فانی تصریح کرد : برگزاری این جشنواره می تواند در شناسایی و تقویت استعدادها و تشویق کسانی که به هر دلیلی از آموزش فاصله گرفته اند کمک کند و باید تلاش کنیم تا این جشنواره در سال های آینده با کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان  کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند تا با شناسایی و تقویت استعدادها و ارتقای توانمندی های دانش آموزان که از سرمایه های اصلی کشور هستند بتواند در توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی بیش از پیش توفیق داشته باشد.

 

گفتنی است ، در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرور ش از نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش از راه دور بازدید و از 26  برگزیده کشوری جشنواره اهل قلم با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز