دانشگاه شهید باهنرکرمان، میزبان سفیر آفریقای جنوبی

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۴:۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۴۹۶
دانشگاه شهید باهنرکرمان، میزبان سفیر آفریقای جنوبی
به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن،دانشگاه شهید باهنر کرمان، میزبان سفیر آفریقای جنوبی بود. این نشست فرصت خوبی را برای همکاری های دوجانبه و تبادل اطلاعات در حوزه های پژوهشی و آموزشی در زمینه های صنعت و معدن فراهم کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این نشست دکتر طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، به وجود تشابهات زیادی بین ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد. از جمله این تشابهات مبارزه با استکبار جهانی است.

وی همچنین از رهبر فقید آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا یاد کرد و وی را مورد احترام همه ملت های آزادی خواه جهان دانست.

دکتر طاهر، با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر، یکی از بزرگترین دانشگاه های جامع جنوب شرق کشور است، گفت: دانشگاه شهید باهنر بیش از 650نفر عضو هیئت علمی، حدود 100نفر استاد تمام و  150نفر دانشیار دارد و دانشجویان در این دانشگاه در قریب به 400 رشته و گرایش در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: هم اکنون تعداد دانشجویان دکترای تخصصی بیش از هزار نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد در حال تحصیل بیش از3500  نفر است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر در ادامه اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر توان بالقوه زیادی برای همکاری های آموزشی و پژوهشی و ایجاد ارتباط با دیگر دانشگاه های مطرح دنیا را دارد، همچنین دانشگاه باهنر قراردادهایی در زمینه های آموزشی و پژوهشی با بعضی از دانشگاه‌های معروف جهان منعقد کرده است.

دکتر طاهر، در صحبت با سفیر آفریقای جنوبی و هیئت همراه بیان داشت: در زمینه معادن، کشاورزی، آب و پژوهش های مرتبط به این سه حوزه می توانید با دانشگاه شهید باهنر وارد مذاکره شوید.

وی دراین ارتباط گفت: کرمان به عنوان بهشت معادن ایران و از نظر کشاورزی در منطقه جنوب ایران به عنوان هند دوم نامگذاری شده است. همه نوع اقلیمی در استان کرمان وجود دارد و تمام ظرفیت های این استان امکان رشد و پیشرفت را دارا هستند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر در پایان صحبت های خود این نشست را شروعی جهت  عقد تفاهم نامه ها، قرارداد ها و تبادل تجربیات در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و در زمینه های صنعت و معدن بین دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه های آفریقای جنوبی در آینده دانست.

در ادامه ویلیام مکس فلمند وایتد سفیر آفریقا جنوبی، از برگزاری این جلسه و فرصتی که فراهم آمده تشکر کرد و گفت: در سفر به استان کرمان با معاون استاندار ملاقات داشتم و در این ملاقات از توانمندی ها و موقعیت استراتژیک استان کرمان مطلع شدم، یکی از مزیت های خوب استان کرمان نزدیک بودن این استان به بندرعباس به دلیل موقعیت خوب بازرگانی آن است.

وی همچنین بیان داشت: ایران یک زمینه قوی از منابع انسانی دارد که می تواند منشا مناسبی برای همکاری های متقابل باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز