معاون متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش :

در حوزه های نظری و کاردانش باید فارغ‌التحصیل به تعداد کافی داشته باشیم

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۹:۴۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۹۸۲۴
در حوزه های نظری و کاردانش باید فارغ‌التحصیل به تعداد کافی داشته باشیم
معاون متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش گفت: برای توسعه پایدار در حوزه های نظری و کاردانش باید فارغ‌التحصیل به تعداد کافی داشته باشیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرفشان در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای کاردانش هنرجویان و هنر آموزان کشور در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: برخی کارشناسان لازم است در رأس هرم جمعیتی کشور قرار گیرند و در عین حال لازم است برخی در میانه و برخی در قاعده ارائه خدمت کنند.

 

معاون متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش با بیان این که در جامعه امروز ایرانی، رأس هرم مهارتی بزرگ شده است و خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار بیانگر این موضوع است، تصریح کرد: لازم است با تربیت نیروهای ماهر و تکنسین وضعیت هرم جمعیتی متعادل شود و در واقع رشته‌های کاردانش ‌آموزش ‌و پرورش مسئول تربیت نیروهای ماهر در بخش میانی هرم است.

 

وی با تأکید به رقم بیکاری نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در رشته‌های کاردانی بیکاری به مراتب کمتر بوده و لازم است به موضوع مهارت‌آموزی توجه بیشتر شود.

 

زرافشان افزود: در کاردانش تلاش بر این است دانش‌آموزان به حرفه خود به دید کارمندی نگاه نکنند و در مقابل دست به کارآفرینی و خود اشتغالی بزنند؛ بر همین اساس کارآفرینی به عنوان یک مقوله جدی مورد تأکید است.

 

معاون متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش به ابلاغ برنامه «آموزش همراه با تولید» به تمامی استان‌ها  اشاره و بیان کرد: به دنبال تولیدی سازی آموزش‌ها هستیم و این تولید باید ارزش عرضه اقتصادی را داشته باشد.

 

وی اظهارکرد: تولید به سمت بازارچه‌های کسب‌ و کار دانش ‌آموزی هدایت شود و تولیدات برای فروش و بازاریابی معرفی شوند.

 

معاون متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش با تأکید براینکه دانش صرف فارغ‌التحصیلان نظری یا مهارتی کافی نیست و هر دو لازم و ملزوم است، ادامه داد: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در پاسخ به این ضرورت در دستور کار قرار گرفته است.

 

زرافشان با بیان این که برای توسعه پایدار باید در حوزه های نظری و کاردانش فارغ‌التحصیل به تعداد کافی داشته باشیم، افزود: امسال نیز متناسب با شعار سال مخاطبان اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانش‌آموزان هستند و توسعه رشته‌های مهارتی با رویکرد تولیدی بر همین اساس دنبال می‌شود.

 

وی برگزاری جشنواره مهارت‌های هنری کاردانش دانش‌آموزان کشور را در جهت شناسایی نخبگان معرفی کرد، تصریح کرد:جامعه همانطور که به نخبگان ذهنی نیاز دارد، نیازمند نخبگان مهارتی است و توسعه همه‌جانبه کشور نیازمند توجه به تمامی توانمندی‌ها است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز