گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۵ کشور در دانشگاه رازی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۴:۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۷۳۲
گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۵ کشور در دانشگاه رازی برگزار شد
با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ، معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور در دانشگاه رازی برگزار شد .

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شریعتی‌نیاسر در سخنانی به جزئیات طرح آمایش آموزش عالی که اخیرا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است پرداخت.

وی افزود: ساماندهی موسسات آموزش عالی، ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، واگذاری اختیارات و تمرکز زدایی وحرکت به سمت استانداردهای بین‌المللی مورد توجه بخش سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و گسترش در حوزه معاونت آموزشی است.

دکتر شریعتی تاکید کرد: با توجه به تقسیم‌بندی دهگانه کشور، باید به سوی واگذاری اختیارات بیشتر به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در این مناطق به طور جدی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم سطح‌بندی دانشگاه ها را نقطه شروعی برای ایجاد رقابت بین دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت : حضور فعال دانشگاه‌های مناطق مرزی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه در راستای بین المللی شدن دانشگاه ها ضروری است.

 معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از اقدامات انجام شده این وزارت برای تقویت آموزش‌های مهارتی بوی‍ژه در دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای سخن گفت.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه آموزش، محور اصلی فعالیت‌ها در دانشگاه‌هاست و آموزش بستر اصلی است باید استادان دانشگاه آموزش مناسب و روزآمد به دانشجویان را در اولویت فعالیت‌های علمی خود قرار دهند.

سپس دکتر اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی در سخنانی ، بر ضرورت توجه به حفظ ارزش ها در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و حفظ معیارها برای ارتقای کیفیت اشاره کرد.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا تاکید کرد: با توجه به منزلت و جایگاه علمی دانشگاه‌ها، باید دانشگاه‌ها به عنوان محور مشارکت در طرح‌های توسعه استانی مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه 5 در دانشگاه رازی، مسائل جاری دانشگاه‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی، سرفصل‌های بازنگری شده، گسترش رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی و آیین نامه‌های آموزشی و ضرورت واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق به منظور تسریع در تصمیم سازی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این گردهمایی مدیران دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی و دفتر گسترش آموزش عالی نیز حضور داشتند و در پایان ، معاونان آموزشی منطقه 5 پیشنهاد کردند کمیته‌های تصمیم‌سازی در سطح منطقه برای توجه به نیازهای آموزشی منطقه تشکیل شود.

گفتنی است منطقه پنج آموزش عالی ، استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام را شامل می شود.

 

نظر شما