با حضور معاون آموزشی وزیر علوم ، نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقه سه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۰۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۶۴۸۳
با حضور معاون آموزشی وزیر علوم ، نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقه سه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
نشست مشترک معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقه سه با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم و مدیران کل حوزه آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شریعتی نیاسر در سخنانی اظهار داشت :براساس طرح آمایش آموزش عالی ، دانشگاه های کشور  منطقه بندی و در ده منطقه گروه بندی شده اند.

وی افزود: شورای مناطق باید در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی جایگاه خود را داشته باشند بنابراین برای رسیدن شورای مناطق به این جایگاه برنامه ریزی می کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نکته دیگر در بحث آمایش، هدفمندی آموزش عالی است که از چند بعد دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز،  اولویت توسعه  رشته های دانشگاهی، ایجاد رشته های متناسب با بازار کار در دانشگاه ها است ، گفت :   هر چند دستگاه آموزش عالی متولی ایجاد اشتغال  در کشور نیست ولی مسئول آموزش است و باید این آموزش ها را به سمت کاربردی شدن  پیش ببرد.

دکتر شریعتی با بیان اینکه به دنبال افزایش اختیارات شورای مناطق دانشگاه ها هستیم، اظهار کرد: در این راستا تلاش بر این است که یکی از شرایط تصویب رشته جدید برای دانشگاه ها، تایید آن رشته توسط شورای مناطق است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به دنبال ایجاد نظام ارزیابی تخصصی و حرفه ای در تمامی رشته های دانشگاهی هستیم تا این نظام، توانمندی فارغ التحصیلان را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی با بیان اینکه بحث سطح بندی دانشگاه ها در دستور کار قرار دارد، گفت: سطح بندی دانشگاه ها برای اولین بار انجام می شود که حدود 70 دانشگاه اطلاعات لازم را به وزارتخانه ارسال کرده اند و انتظار می رود که دانشگاه های دیگر هم اطلاعات خود را برای سطح بندی ارسال کنند.

وی تصریح کرد: ماموریت گرایی از دیگر نکته هایی است که باید به آن توجه شود بنابراین اگر دانشگاهی در یک حوزه ماموریت گرفته است، نباید از ماموریت خود عدول کند.

دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست در سخنانی گفت: امروز همگان بر این امر واقف هستند که زمان کیفیّت بخشی به آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی تنها دانشگاه سراسری دولتی در استان اردبیل است، افزود: این دانشگاه مسئولیت به دوش کشیدن آموزش کیفی و رایگان را در استان اردبیل بر عهده دارد.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته حدود 70 نفر عضو هیئت علمی جدید برای دانشگاه جذب کرده ایم، اظهار کرد: قبلا نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی یک به 32 بود اما الان این نسبت یک به 25 شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در بحث پژوهش خوب عمل کرده است، گفت: تعداد مقالات منتشر شده استادان و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی 50 درصد و تعداد مقالات ISI حدود 66 درصد افزایش یافته است که نشان از افزایش کیفی و کمی مقالات منتشر شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد:  همچنین فعالیت های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی حدود 9 برابر افزایش یافته است.

دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم استان اردبیل و هم دانشگاه محقق اردبیلی عمر و سابقه کمتری نسبت به دانشگاه ها و استان های دیگر دارد بنابراین شاید از نظر امکانات فیزیکی نسبت به استان های دیگر کمتر باشد اما دارای مواهب طبیعی و معنوی غنی است.

دکترابراهیمی با بیان اینکه ایجاد توازن در کیفیت و کمیت آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم، تصریح کرد: در این مقوله تک تک استادان را ارزیابی کرده و کیفیت بخشی به آموزش را از برنامه های خود قرار داده ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی به قدر وسع خود توجه به اسناد بالادستی را در دستور کار خود قرار داده و در اجرای برنامه ها موارد مطرح شده در اسناد بالادستی را مراعات می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه محور عمده در اخذ و تصویب رشته ها را مورد توجه قرار می دهیم، ادامه داد: توجه به آینده پژوهشی در رشته ها، ایجاد رشته کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد و ایجاد رشته های میان رشته ای سه محور عمده هستند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه های منطقه 3 در مورد تجهیزات نیاز به توجه ویژه دارند، ادامه داد: برخی از تجهیزات این دانشگاه ها متعلق به 40 سال پیش است و باید این تجهیزات به روز رسانی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز