وزیر آموزش و پرورش در اجتماع فرهنگیان ایلام :

طرح رتبه بندی مشاغل بطور میانگین سه میلیون ریال به حقوق فرهنگیان اضافه کرد

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۷:۵۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۱۱۰۸
طرح رتبه بندی مشاغل بطور میانگین سه میلیون ریال به حقوق فرهنگیان اضافه کرد
وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح رتبه بندی مشاغل در مهرماه سال گذشته بطور میانگین سه میلیون ریال به حقوق همکاران فرهنگی و معلمان شاغل در این وزارتخانه اضافه شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی اصغر فانی روز جمعه در جمع فرهنگیان، بازنشستگان و کارکنان آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این طرح موجب شد بین 900 تا پنج میلیون و 900 هزار ریال به حقوق معلمان و فرهنگیان اضافه شود که البته هنوز هم با حق و نیاز واقعی فرهنگیان فاصله داریم.

 

وی با بیان اینکه موضوع تبعیض حقوق فرهنگیان با برخی از دستگاه ها را تایید کرده و قبول دارم، افزود: البته این مشکلات معیشتی و تبعیض حقوق مربوط به چند سال اخیر، یا 10، 20 و 30 سال گذشته نیست بلکه در دوران رژیم منفور پهلوی نیز وجود داشته و در آن دوران هم شاهد اعتراض معلمان بودیم.

 

فانی از فرهنگیان و معلمان خواست متناسب با عمر و توان دولت یازدهم از آن برای حل مشکلات انتظار داشته باشند و یادآور شد: فرهنگیان عزیز انتظار ندارند دولت مظلومی که سه سال است سر کار آمده بار مشکلات سال های قبل را هم بر دوش بکشد.

 

وی با بیان اینکه در طرح رتبه بندی 40 تا 50 هزار نیروی خدمتگزار و خدماتی وزارت آموزش و پرورش شامل اضافه حقوق نشدند، گفت: در حال پیگیری و تلاش هستیم که افزایش حقوق در قالب طرح رتبه بندی شامل این افراد هم بشود که به نتایجی هم رسیده ایم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدور احکام مربوط به حق مرزی برای فرهنگیان شاغل در این مناطق تاکید کرد: هر منطقه ایی را وزارت کشور بعنوان منطقه مرزی تایید و اعلام کند وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد بلافاصله نسبت به صدور حکم و افزایش حق مرزی در حقوق فرهنگیان اقدام کند.

 

فانی از استاندار ایلام درخواست کرد اگر منطقه ای در این استان مرزی است و وزارت کشور هنوز آن را اعلام نکرده، پیگیری کنند تا پس از تایید وزارت کشور، آموزش و پرورش نسبت به اعمال افزایش حق مرزی در حقوق کارکنان آن منطقه اقدام کند.

 

گفتنی است در این دیدار دوتن از فرهنگیان سلیمان عباسی به نمایندگی از بازنشستگان و دکتر سعدالله عزتی به نمایندگی از معلمان ایلام مسائل و موضوعات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان نهادند .

 

نظر شما