آئین بزرگداشت ارتقاء آموزشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز به دانشکده برگزار شد

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۱:۲۵:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۵۰۸
آئین بزرگداشت ارتقاء آموزشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز به دانشکده برگزار شد
با حضور مسئولین استانی ، آئین بزرگداشت ارتقاء آموزشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز به دانشکده برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا کیانی رئیس منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم گرامیداشت ارتقاء آموزشکده فنی وحرفه ای تبریز گفت: با موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز، با تلاش مسوولین دانشگاه فنی و حرفه ای و مجاهدت و پیگیری کارکنان آموزشکده تبریز، به دانشکده فنی و حرفه ای ارتقاء پیدا کرد.

دکتر کیانی ماهیت اصلی دانشکده های فنی و حرفه ای را تربیت تکنیسین و کارآفرین پروری بیان کرد.

رئیس منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وسیله ارتباط علم فناوری و صنعت، پتانسیل خوبی برای گسترش و توسعه استان آذریایجان شرقی را دارد.

کیانی اعلام کرد: از سال آینده رشته‌های کارشناسی پیوسته مکانیک و تربیت بدنی در دانشکده فنی و حرفه‌ای تبریز ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز تولید علم را عنصر اصلی خودکفایی صنعت هر کشوری بیان کرد و افزود:  1.6 درصد دانش جهان در کشور ما تولید می‌شود در حالی که کمتر از یک درصد جمعیت جهان را دارا می باشیم و 13 دانشگاه کشورمان جزو دانشگاه‌های تأثیرگذار جهان شناخته شده است.

دکتر پورمحمدی بیان کرد: در سال‌های گذشته توسعه کمی و مدرک گرایی در آموزش عالی کشور مدنظر بوده ولی بعد از این با تغییر هرم سنی باید توسعه کیفی مورد توجه باشد.

وی تأکید داشت: در 20 سال گذشته شاهد تحول چشمگیری در علم و فناوری بودیم و پس از این باید با توسعه نسل سوم دانشگاه ها که دانشگاه های کارآفرین محور هستند موجب توسعه بیش از پیش کشورمان شویم.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ان شاءالله روزی برسد که ارتقاء دانشکده به دانشگاه را جشن بگیریم.

دکتر سعید شبستری در آئین ارتقاء آموزشکده فنی و حرفه‌ای تبریز به دانشکده، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جز خدمت برای مردم چیز دیگری وجود ندارد، اظهار داشت: وحدت رویه‌ای در بین مسئولین استانی شکل گرفته که در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده و سکان‌دار این مجموعه نیز جبارزاده‌ایست که فردی بسیجی و آکادمیک می‌باشد.

وی فعالیت‌های علمی را مختص داخل دانشگاه ندانست و ابراز کرد: با توجه به این که دامنه فعالیت‌های دانشگاهی به خارج از دانشگاه نیز انتقال یافته است برهمین اساس در راندمان دانشگاهی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: توفیقاتی که در دولت تدبیر و امید حاصل شد تأثیرات قابل توجهی را بر روی زندگی مردم گذاشته و آرامش خاطر و امید را در مردم زنده کرد.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه آمار تورم در دولت یازدهم، عنوان کرد: با وجود اینکه درآمد دولت به خاطر کاهش قیمت نفت به یک پنجم کاهش یافته است ولی با این وجود تورم به زیر 10 درصد و رشد اقتصادی از منفی به مثبت رسید.

وی از افتتاح 7 هزار پروژه در طول سه سال اخیر خبر داد و افزود: با وجود کاهش بودجه عمرانی این تعداد پروژه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در آذربایجان شرقی افتتاح شد که مردم نقش ویژه‌ای در اجرای آن‌ها داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت 800 پروژه به ارزش 700 میلیارد تومان در استان افتتاح شد که عمدتاً این پروژه ها مختص بخش های غیردولتی بودند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، افزود: امسال بیش از ظرفیت مصرف استان گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم که این آمار در طول 20 سال گذشته بی سابقه بود.

شبستری تشریح کرد: طبق آمار 10 هزار واحد صنعتی در استان وجود داشت که بعد از پایش متوجه شدیم تنها 3000 از این تعداد واحدهای ثبت شده باقی مانده است و این آمارها نیز توسط کارشناسان اعلام شده و آمارسازی صورت نگرفته است زیرا سیاست دولت تدبیر و امید این است که ضمن اعلام آمارهای حقیقی به مردم، با صداقت رفتار کند.

وی در همین راستا ادامه داد: در طول 3 سال گذشته 1200 واحد صنعتی با 15 هزار کارگر به آمار واحدهای صنعتی اضافه شده است که با ایجاد این شغل ها نرخ بیکاری از 12.5 درصد به 7.5 درصد کاهش یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: افتخارات علمی که در طول 3 سال گذشته به دست آمده موجب شد رشد علمی دانشگاه ها افزایش و به سمت دانشگاه های نسل سومی حرکت کنیم.

وی در پایان با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان الگو در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: این انتخاب به واسطه وجود پتانسیل‌های قوی همچون صنعتگران، دانشگاه‌ها و اساتید معتبر بود که بر همین اساس همه مدیران در جهت فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند تا مردم رفاه را در زندگی‌شان لمس کرده و در آرامش خیال زندگی کنند زیرا حق مردم بسیار بالاتر از اینهاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز