وزیر آموزش و پرورش :

تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۸۸۱
تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است
وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است؛ چرا که معلم ستون فقرات آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی‌اصغر فانی در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق 1404 اظهارکرد: در طول برنامه ششم توسعه سند تحول آموزش و پرورش مبنای فعالیت‌هاست.

 

وی افزود: در سال 93 نقشه راه اجرای سند تحول را رونمایی کردیم و امسال 156 برنامه براساس سند تحول طراحی و اجرا شده است.

 

وزیر آموزش وپرورش گفت: سند تحول دارای 6 زیرنظام است که ارکان تعلیم و تربیت کشور را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال زیرنظام فضا و تجهیزات تاکید دارد فضاهای آموزشی مناسب باشد. هم اکنون دو سوم فضاهای ما استاندارد است.

 

فانی ادامه داد: زیر نظام منابع انسانی از تمام زیرنظام‌ها مهمتر است یعنی اگر مدرسه کلاس درس نداشته باشد در برخی موارد حیاط مدرسه محل تشکیل کلاس درس می‌شود یا در سال‌های گذشته کتاب‌های درسی دیرتر از اول مهر به دست دانش‌آموزان می‌رسید، اگر هر کدام از زیرنظام‌ها مشکل داشته باشند در فرایند تعلیم و تربیت نقص ایجاد می‌کند اما آموزش و پرورش تعطیل نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: نبود معلم، آموزش و پرورش را تعطیل می‌کند به همین دلیل می‌گوییم ستون فقرات تعلیم و تربیت معلم است و شهید رجایی و باهنر به مقوله اهمیت معلم تأکید بسیاری داشتند.

 

وزیر آموزش و پرورش با ابراز "انگیزه و توانمندی معلم ویژگی‌هایی است که باید آنها را تقویت کنیم"، افزود: تربیت معلم و آموزش‌های قبل از خدمت برای آموزش دانشجومعلمان و بهسازی منابع انسانی موجود باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

فانی گفت: اگر دانشگاه فرهنگیان سند راهبردی نداشته باشد تصمیمات مقطعی مشکلات را حل نمی‌کند و می‌خواهیم جهت‌گیری دانشگاه را تا 1404 سامان دهیم.

 

وی بیان کرد: با رونمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، چشم‌انداز و اولویت‌ها مشخص است؛ تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 95 حدود 31 هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: اگر معلم که رکن اصلی است به خوبی تربیت شود این هزینه یک سرمایه‌گذاری است، اما اگر معلم از توانمندی کافی برخوردار نباشد، هزینه‌ها هدر می رود.

 

فانی گفت: تجهیزات و فضای در اختیار دانشگاه فرهنگیان مناسب نیست و ادارات کل آموزش و پرورش باید در این رابطه همراهی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: ورودی‌های امسال دانشگاه فرهنگیان کیفیت خوبی دارند و رتبه‌های خوب کنکور با معدل بالای دیپلم این دانشگاه را انتخاب کردند و اساتید دانشگاه فرهنگیان باید برای تربیت این دانشجومعلمان تلاش کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز