معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش :

مشارکت دستگاه ها با آموزش و پرورش؛ مهمترین دستاورد پروژه مهر است

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۱:۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۵۸۳۲۷
مشارکت دستگاه ها با آموزش و پرورش؛ مهمترین دستاورد پروژه مهر است
معاون آموزش متوسطه آموزش وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر دستاوردهای زیادی دارد که مشارکت دستگاه ها و اجتماعی شدن آموزش و پرورش از مهمترین دستاوردهای پروژه مهر است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرافشان در جلسه  بررسی عملکرد گارگروه های ستاد پروژه مهر استان کرمان با بیان اینکه  مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان نمونه فرمودند: «همه دستگاه‌ها کمک کنند تا آموزش و پرورش بتواند وظایف خود را انجام دهد اظهار کرد: جذب مشارکت های مردمی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

 

وی افزود:  ایجاد اعتماد عمومی نتیجه اجتماعی شدن در آموزش و پرورش است و جامعه فرهنگیان در همه نظرسنجی‌ها در راس گروه‌های مرجع اجتماعی هستند.

 

زرافشان تصریح کرد: پروژه مهر هرچند گزینش و ساماندهی معلمان، آماده‌سازی فیزیکی و تهیه و تجهیز مدارس است، اما به پروژه مهر به عنوان یک کارکرد ملی برای ایجاد سرمایه اجتماعی در درون جامعه فکر می‌کنیم.

 

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه پروژه مهر به حسن تدبیر نیاز دارد از احیای شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشور طی دولت یازدهم خبر داد.

 

زرافشان ابراز داشت: 800 میلیارد تومان از یک هزار و 400 میلیارد تومان بودجه رسمی ساخت مدارس در ایران را خیران تامین می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش سهم زیادی در دستیابی به شاخص‌های توسعه در بخش‌های مختلف از جمله رقابت اقتصادی دارد و ایران توانسته به مدد عملکرد اموزش و پرورش  در رقابت اقتصادی با رشد قابل‌توجهی به جمع کشورهای با توسعه اقتصادی متوسط به بالا برسد.

 

 

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه آموزش و پرورش به معنای توسعه اجتماعی، اقتصادی و انسانی کشور است و در پروژه مهر به این موارد توجه شده است.

 

علی زرافشان از 56 هزار بازدید از مدارس کشور در قالب پروژه مهر  خبر داد و عنوان کرد: تلاش‌های همکاران ما  در سراسر کشور بازتاب پیدا نمی‌کند و صدا و سیما آموزش و پرورش را فقط در تهران و از میدان انقلاب به بالا می‌بینند.

 

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش کشور یک میلیون و 600 هزار دانش آموز به همراه والدین آنها دارد دارد گفت: با توجه به حجم گستردگی  فقط 26 مورد شکایت به دست ما رسیده است که فقط سه شکایت مربوط به ثبت نام مدارس است و 18 مورد از شکایات نیز مربوط به ثبت‌نام الکترونیکی کتاب درسی می‌شود.

 

رئیس ستاد ملی پروژه مهر آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه همه مسئولان کشور باید شروع سال تحصیلی جدید باشد، افزود: خوشبختانه به واسطه اجرای پروژه مهر این اتفاق افتاده و مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در آموزش و پرورش کشور در دولت تدبیر و امید بی نظیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز