وزیرآموزش وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵:

« سند تحول » را به یک « گفتمان ملی » و«آموزش و پرورش » را به یک « دغدغه ی همگانی» تبدیل کنیم

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۴:۰۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۹۰۹۰
« سند تحول » را به یک « گفتمان ملی » و«آموزش و پرورش » را به یک « دغدغه ی همگانی» تبدیل کنیم
وزیرآموزش وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 96- 95 تاکید کرد:« سند تحول » را به یک « گفتمان ملی » و«آموزش و پرورش » را به یک « دغدغه ی همگانی» تبدیل کنیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، متن کامل پیام علی اصغرفانی به شرح زیراست:

 

سپاس و ستایش خداوند یکتا را که انسان را به زیور اندیشه آراست و او را امانتدار «قلم» این ودیعه گرانسنگ الهی  نمود تا به قدرت تفکر سر آمد مخلوقات باشد .

 

   در برگ ریزان پاییز و آمدن ماه مهربان مهر ، تقارن آغازین روز بهار تعلیم و تربیت را با عید بزرگ غدیر خم که مهر علوی را رقم زده است به فال نیک گرفته و یاد و خاطره حماسه سازان و شهیدان والا مقام دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می دارم و بر روان امام شهیدان که تعلیم و تعلّم را عبادت  می دانست ، درود می فرستم.

 

   بدون تردید  در مسیر پر فراز و فرود تعالی بشر ، معلمان بعد از پیامبران، نقشی بی بدیل ایفا نموده و آموزش و پرورش از جایگاهی شکوهمند برخوردار است . فرهنگ غنی دینی و تاریخ پر سابقه ملی ایران عزیز نیز در همه ی ادوار خود، اهتمام ویژه ای به این نقش و جایگاه مهم داشته ونهاد تعلیم و تربیت و مدرسه را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده معرفی کرده است .

 

در این میان خدمتگزاران مردم درآموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با ابتناء بر اسناد فرا دستی و برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی و سیاست های اعلام شده، با پرهیز از هرگونه شتابزدگی با محور قراردادن تصمیمات کارشناسی ، همزمان با تحقق برنامه ها و به بار نشستن طرح ها و اقدامات مختلف در سطوح ملی ، استانی و منطقه ای توجه ویژه ای به اجرایی شدن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» داشته و با تدوین نقشه راه و زیر نظام های لازم، این سند مهم را در فرایند اجرا قرار داده است و  بر آن است تا در سال تحصیلی جاری نیز با همتی مضاعف ، اجرای متوازن آن را استمرار دهد و در این مسیر با بهره‌گیری از رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توصیه های داهیانه رئیس جمهور محترم، تمام مساعی و تلاش خود را به کار گرفته تا با مدد صاحب نظران تعلیم  وتربیت ، فرهیختگان و اصحاب ارجمند رسانه ، « سند تحول » را به یک « گفتمان ملی » و« آموزش و پرورش » را به یک « دغدغه ی » «همگانی» تبدیل نماید تا با اتکاء برآموزش های آگاهی بخش معلمان فرهیخته ، تلاش دانش آموزان ساعی و اهتمام اولیا ء و خانواده های محترم ، شاهد پیوند عمیق «خانه و مدرسه» و رشد متوازن ساحت های تربیتی و پرورشی به منظور تربیت نسلی با ایمان ، اندیشه ورز ، مشارکت جو ، نقاد و با هویت و شخصیت مستقل ملی ، دینی و انقلابی باشیم.

 

به یقین معلمان به عنوان رکن رکین هرگونه تحول و نوآوری ، با درک صحیح  از جایگاه و نقش الگویی خود ، صیقل بخشی به روح و جان دانش آموزان و ارایه آموزشهای هنرمندانه و ماندگار را به منظور مراقبت از امانت های گرانقدر مردم و گل های باغ زندگی آنان مد نظر قرارمی دهند .

 

 اولیا محترم نیز به خوبی واقفند ، فرزندان ، گرانبهاترین سرمایه هر پدر ومادری به شمار می روند که با حضور در مدرسه، بخش مهمی از شخصیت اجتماعی آنها  شکل می گیرد ، که مشارکت فعالانه ، همراهی همدلانه و همفکری خردمندانه آنان با مربیان و معلمان ، می تواند بستر و زمینه مناسب تری را برای برخورداری فرزندانشان از محیطی آرام ، با نشاط و علمی فراهم سازد.

 

همچنین از فرزندان عزیزم ، این دانش آموزان گرانقدرآینده ساز، می خواهم با تأسی به سیره و سلوک پیامبر اعظم (ص) و تمسک به نقش الگویی امامان معصوم (ع ) وآشنایی با آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایرانی در مسیر کسب علم وفضیلت وبهره مندی از فرصت جوانی ونوجوانی کوشا باشند وسه اصل تهذیب ، تحصیل و ورزش را از برنامه های اصلی خود قرار دهند .

 

  اینجانب ایمان دارم معلمان فرهیخته ، آموزگاران ارجمند ، مربیان عزیز و مدیران آگاه و دلسوز وکارگزاران وکارشناسان متخصص ومتعهد نظام آموزشی در اقصی نقاط میهن اسلامی به عنوان طلایه داران آگاهی و مشعلداران دانایی همه ی توان خود را به کار خواهند گرفت تا با یاری خداوند در فرصت پیش رو ، افق های روشن ترسیم شده را در سال « اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل »  به طور کامل دست یافتنی و اجرایی نمایند .

 

  در پایان با تبریک مجدد آغاز سال تحصیلی ، از خداوند متعال عزت و سر بلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توفیق همه خدمتگزاران به کشور را خواهانم .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز