وزیر آموزش وپرورش در دیدار صمیمی با معلمان دبیرستان نرجس «س»

معلمان، کلیدی ترین عنصر، در تربیت متوازن دانش آموزان هستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۵:۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۸۸۴
معلمان، کلیدی ترین عنصر، در تربیت متوازن دانش آموزان هستند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین برای تربیت دانش آموزان 6 ساحت تعریف شده است، گفت: معلمان با جلب اعتماد در دانش آموزان و با استفاده از نفوذ کلام کلیدی ترین عنصرآموزشی، در تربیت متوازن آنها می باشند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-95، و در جمع صمیمی دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس «س» ، اظهار کرد: از اینکه در آغازین روزهای بازگشایی مدارس، توفیق حضور در جمع معلمان عزیز فراهم شد، خوشحالم و امیدوارم با همکاری همه معلمان در سراسر کشور بتوانیم فضای شور و نشاط و امید را در مدارس ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به قدمت دبیرستان حضرت نرجس«س» تصریح کرد: این مدرسه در زمان های گذشته نیز در دوره دوم متوسطه نیز فعال بود و اکنون نیز که به همت خیّر فداکار، دکتر مصلی نژاد  نوسازی شده در دوره اول متوسطه پذیرایی دانش آموزان عزیز است.

 

عضوکابینه تدبیر وامید با بیان اینکه در دهه 60 و اوائل دهه 70، آموزش وپرورش فقط گرفتار ثبت نام دانش آموزان بود وعنصرکیفیت در برنامه ها لحاظ نمی شد، خاطرنشان کرد: رشد بالای جمعیت در این دهه باعث شده بود که مدارس چند شیفته اداره شود و اکنون باتوجه به کاهش جمعیت دانش آموزی و افزایش منابع و امکانات، آموزش وپرورش دولت یازدهم از لحظه آغاز به کارش، « راهبرد ارتقای کیفیت» را مبنای فعالیت هایش قرار داده است.

 

فانی با اشاره به بیان برخی نارسایی های آموزشی که توسط معلمین مدرسه نرجس «س» بیان شده، افزود: این مشکلات ناظر بر کیفیت آموزشی مدارس است نه کمیت.

 

وی با بیان اینکه تربیت تک ساحتی به هیچ عنوان موردتأیید آموزش وپرورش نیست، گفت: آموزش وپرورش علاوه بر آموزش های رسمی، براساس سند تحول بنیادین باید به دانش آموزان آموزه هایی را بر مبنای مهارت های زندگی، آشنایی با مباحث اقتصادی و کارآفرینی و هم چنین ایجاد شرایط مناسب برای توانمندی های بدنی و سلامت ارائه کند و آموزش وپرورش امید دارد که در سال تحصیلی جدید و در سال های بعدآن، بتواند با همکاری معلمان با نوآوری و خلاقیت، امید به آینده را در دانش آموزان ایجاد کند.

 

عضو کابینه تدبیر وامید، معلم را اصلی ترین عنصر تربیت متوازن براساس راهکارهای سند تحول بنیادین خواند و تصریح کرد: گام اول تربیت جلب اعتماد در دانش آموزان است که می تواند مبنای تربیت اصولی در دانش آموزان باشد.

 

فانی سرمایه اصلی کشور نه نفت و معادن، بلکه دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: معلمان، مدیران و عناصر مختلف آموزشی مدرسه باید بتواند این سرمایه های اصلی کشور را به صورت متوازن تربیت کنند تا درآینده فرد مفیدی برای جامعه باشند و دراین مسیر باید اولیای دانش آموزان نیز مشارکت داشته باشند.

 

وزیر آموزش وپرورش خیرین را یار خوب نظام تعلیم و تربیت خواند و خاطرنشان کرد: در سه ساله دولت یازدهم حجم کمک های خیران به بیش از یک ونیم برابر رسیده و توانسته است علی رغم مشکلات  اقتصادی کشور، کمک خوبی به ‌آموزش وپرورش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز