«بهاری، اول سطر پاییز»

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۵۹:۲۲
کد خبر: ۴۶۱۸۳۴

پاییز با کاروانی از برگ ها و رنگ ها و خاطره ها می رسد و مطلع آن بارانی از یاد بزرگ مردانی است که از سلاله خورشید بودند، با همان سخاوت و گرما و روشنی.

صنوبران سرافرازی که دشت اندیشه ها را بارور از زیباترین جلوه های ایثار و ایمان و احساس نمودند و امروز تلالو یادشان، بارقه امید در فانوس دلمان است تا فراموش نکنیم جوان مردانی از این سرزمین را که صفحه های تاریخ این دیار مزین به رشادت و روحیه سبزشان است.

پاییز، شبیه انسان متفکر بالغی است که در خویش فرو رفته و به ابعاد مختلف هستی می نگرد و اندیشه می کند تحول ها و تغییرها و تازه ها را.

مهر، در اولین سطر پاییز، بهارگونه جوانه می زند تا نسیم رویش در فصلی تازه بر جانمان بوزد و  سرود تازگی باشد و ترانه پویایی.

مِهر، مُهر آغازی امید بخش و حرکت آفرین است برای شروع سالی که با شادمانی تحویل می شود برای همه آنها که در راه کسب آگاهی، کوشا و بیدارند.

دنیایی از لبخندها و اشک ها با طنین زنگی خاطره انگیز، در دفتر ذهن ها یادآوری می شود و این شور دانش آموزی و علم اندوزی است که در دل ها به بار می نشیند.

مهر می رسد و بر شاخسار شاداب مدرسه، گنجشک های مهربانی، نغمه های با طراوت تجدید حیات کلاس درس را سر می دهند و معلمان، باغبانان نجیب باغی از ترنم و تکرارند که با انگیزه ای مضاعف، روحی پر از رایحه شرافت به کالبد جامعه می دمند و اطمینان خاطر را در نگاه خانواده ها تثبیت می کنند.

مدرسه، کوچه باغی است که با طنین گام های شورآفرین دانش آموزان و معلمان، سرشار از سبزینه های شکفتن می شود و نوای آموزش در آن جان می گیرد و با پرورشی هدفمند، کالبد تیره با رویش نور به سپیدی می گراید و افق های تازه ای،  در برابر نسلی پر تلاش جلوه گر می شود.

باز در هیاهوی مدرسه، شوق و شور دانش آموزان جان می گیرد و تلاش برای پیوستن به دنیای شناخت ها و ادراک ها آغاز می شود.

درخت تنومند نظام تعلیم وتربیت در باغی که رو به روشنایی است با اندیشه طلایه داران دانش و همت دانش آموزان، پرثمر می شود و فصل بازگشایی مدارس، فصل کم رنگ شدن فاصله ها و به بار نشستن همدلی ها و تلاش های خالصانه است.

معلم عزیز، تو با عطوفت، نهال های امیدستان تعلیم و تربیت را در وزش طوفان ها رشد می دهی.مهر؛ ماه جلوه گری تو در بوستان دانش است، تو را به شکوفه های فردای باغ نوید می دهیم و قدوم تو و آینده سازان این دیار را به کانون مقدس مدرسه ارج می نهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز