وزیر علوم : کرسی زبان فارسی در کره جنوبی گسترش می یابد

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۵:۰۶:۳۱
کد خبر: ۴۶۳۹۲۲
وزیر علوم : کرسی زبان فارسی در کره جنوبی گسترش می یابد
دکتر محمدفرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سفر به کره جنوبی اعلام کرد: در مباحثات مطرح شده با مقامات آموزش عالی کره جنوبی مقرر شد کرسی زبان فارسی دراین کشورکه هم اکنون دایر است، توسعه بیشتری یابد و بر اساس خواسته طرف مقابل دوره آموزش زبان کره ای نیز در یکی از دانشگاههای ایران برقرار شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکتر فرهادی با اعلام این خبر اظهار داشت : در دیدار با «لی جون سیک» همتای کره ای بر توسعه مناسبات در حوزه آموزشی تاکید شد و قرار است در راستای گسترش همکاری های دوجانبه نمایشگاه عکس مشترکی به منظور نشان دادن دستاوردهای علمی و آموزشی در دانشگاه های دو کشور برپا شود.

وی در این خصوص به سفر 13 هیئت از 13 دانشگاه مختلف کره جنوبی به ایران و برگزاری نشست های تخصصی خبر داد که در آن علاوه بر بررسی محورهای همکاری مورد علاقه دو کشور در حوزه علمی و آموزشی؛ بحث اجرایی شدن خواهر خواندگی دانشگاه های دو طرف نیز مطرح خواهد شد.

دکترفرهادی تاریخ سفر این هیئت ها را 19 تا 21 اکتبر (28 تا 30 مهر ماه جاری) عنوان کرد و گفت که علاوه بر دانشگاه های تهران، جلسات مشترکی نیز در دانشگاه های اصفهان به همین منظور برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز