دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول پیمان خواهر خواندگی امضا کردند

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۵:۰۳:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۹۲۸
دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول پیمان خواهر خواندگی امضا کردند
در سفر وزیر علوم کشورمان و هیئت همراه به کره جنوبی ، دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کره جنوبی ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری ، پیمان خواهر خواندگی بین دو دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، با امضای این تفاهم نامه، فعالیت های مشترک این دو مرکز علمی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تحقیقات، تبادل استاد و دانشجو از این پس شتاب و رشد بیشتری به خود می گیرد.

 در مراسم امضای این یادداشت تفاهم که به امضای دکترهوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و سونگ نوک این رئیس دانشگاه سئول رسید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکترحسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی، دکترحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و دکتریوسف حجت رایزن علمی وزارت علوم در شرق آسیا نیز حضور داشتند.

بر اساس این تفاهمنامه دو مرکز دانشگاهی توافق کردند که همکاری های خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد افزایش دهند و نسبت به برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و نیز انجام طرح های تحقیقاتی مشترک مبادرت ورزند.

اعطای بورسیه تحصیلی، ایجاد کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه های یکدیگر، ایجاد فرصت های مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری، از دیگر موارد مورد تاکید طرفین در توافقنامه یاد شده است.

همچنین پس از امضای این یادداشت تفاهم، دو طرف دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی گسترش همکاری های علمی و پژوهشی بویژه در زمینه تحقیقاتی اعلام کردند و با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر تعاملات فی مابین، خواستار تبادل تجربیات دو کشور در خصوص طرح های پژوهشی و فناوری شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز