معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، مکمل نظام تربیتی آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۷:۴۶:۰۴
کد خبر: ۴۶۴۰۷۵
اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، مکمل نظام تربیتی آموزش و پرورش است
معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران بدون دفاع مقدس شناخته شده نیست، گفت: حرکت بزرگ راهیان نور دانش‌آموزی مکمل نظام تربیتی و یکی از فعالیت‌های جذاب برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حمیدرضا کفاش، در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی کشور در سال جاری که با حضور 1000دانش آموز از استان‌های البرز، قم، تهران، سمنان، اصفهان و مرکزی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به تقدیم36 هزار شهید دانش آموز به انقلاب، عنوان کرد: اردوی راهیان نور زمینه انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس را فراهم کرده است.

 

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با حضور 150 هزار ایثارگر در میان معلمان و مربیان، 28 هزار جانباز، 4 هزار و 500 آزاده و بیش از 14 هزار  فرزند شهید شاغل افتخار دارد که در دوران دفاع مقدس حضور در عرصه‌های مقابله با دشمنان اسلام را داشته است.

 

کفاش تصریح کرد: امروز عامل بقای جمهوری و عامل تربیت اسلامی در مدارس اشاعه ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس است، امروز رئیس جمهور تأکید بر اعزام دانش آموزان و مربیان و معلمان به اردوی راهیان نور دارد.

 

وی با بیان این که بسیج دانش آموزان به عنوان گل سرسبد تشکل‌های دانش آموزی است، گفت: بسیج دانش آموزی کمک کننده آموزش و پرورش در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدرسه است.

 

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: دفاع مقدس جزئی از هویت ملی ماست، جمهوری اسلامی ایران بدون دفاع مقدس شناخته شده نیست، انتقال مفاهیم دفاع مقدس در کتاب‌های درسی و اردوهای تربیتی به ویژه اعزام دانش آموزان به راهیان نور نهفته است.

 

کفاش با اشاره به این که اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور بخشی از برنامه‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش است، افزود: دانش آموزان دراین حرکت جمعی به همراه روحانیون و معلمان کار جمعی را یاد می‌گیرند، انتقال ویژگی‌های مثبت به یکدیگر ر اتمرین می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان در این اعزام بزرگ می‌آموزند که ایثار و فداکاری متعلق به کسانی است که عامل بقای نظام شدند و عامل ایستادن نظام جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند.

 

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نگاه ما به حرکت بزرگ راهیان نور دانش آموزی این است که این اردو مکمل نظام تربیتی و یکی از فعالیت‌های جذاب برای انتقال ارزشها و مفاهیم دفاع مقدس است.

 

کفاش اظهار کرد: آموزش و پرورش افتخار دارد که با بسیج همه نیروها در کنار بسیج مستضعفین و بسیج دانش آموزی این حرکت بزرگ را استمرار ببخشد.

 

وی تصریح کرد: برکت حضور دانش آموزان در راهیان نور، مدارس را نورانی کرده است، بیان دلنوشته‌های آنها و تذکر دانش آموزان در قالب امر به معروف و نهی از منکر به دانش آموزان دیگر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... از برکاتی است که نصیبت دانش آموزان پس از بازگشت از این اردو می‌شود.

 

کفاش افزود: در سال‌های اخیر با مدیریت مشارکتی و همت دو نهاد نظم و انضباط در این اردو افزایش یافته است و حضور مسئولین، روحانیون ، راویان، مدیران مدارس و امنیت مناسب  در حرکت این کاروان ها باعث شده است که اولیا از این اردوها استقبال کنند و بخشی از مسائل مادی این حرکت را به عهده بگیرند.

 

وی بیان داشت: نوع نگاه ما به حرکت اردوی راهیان نور دانش آموزی همانند لشکرهای بزرگی است که در دوران مقدس حرکت می‌کرد، امروز از این حرکت بزرگ در آستانه محرم حسینی استقبال می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز