مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان هشدار داد:

زنگ خطر بازماندن از تحصیل ۳۰۰ دانش‌آموز عشایری در خوزستان

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۶:۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۶۴۴۶۶
زنگ خطر بازماندن از تحصیل ۳۰۰ دانش‌آموز عشایری در خوزستان
مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان گفت: آموزش‌وپرورش عشایر با کمبود نیرو مواجه است، با لغو طرح "بسته‌های حمایتی" در سال جاری، تحصیل بیش از 300 دانش‌آموز عشایری با مشکل مواجه می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، حمید قنبری گفت: توقف طرح "بسته‌های حمایتی" می‌تواند مشکلات بسیاری را در روند آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان عشایری ایجاد کند؛ این طرح در تأمین نیروی انسانی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان ساکن مناطق دورافتاده‌ای که معلمان رسمی حاضر نبودند در آن محل حضور پیدا کنند، بسیار مفید بود.

وی افزود: رفت‌وآمد به برخی از این مناطق بسیار سخت و طاقت‌فرساست و در برخی مناطق معلمان با بالگرد برای تدریس به منطقه فرستاده می‌شدند؛ ما همه‌ تلاش خود را می‌کنیم تا از طریق اداره‌کل آموزش‌وپرورش بتوانیم مسئولان را مجاب کنیم که طرح امسال نیز اجرا شود. با افزایش نیرو می‌توان شاهد ارتقای کیفیت آموزش بود.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 24 معلم از طریق طرح "بسته‌های حمایتی"  به خدمت گرفته شدند و برای 327 دانش‌آموز در حدود 25 کلاس، تدریس می‌کردند؛ با عدم تأمین اعتبار طرح در سال جدید تحصیلی این 327 دانش‌آموز با مشکل مواجه می‌شوند.

قنبری با اشاره به تشکیل 2 جلسه اضطراری از سوی آموزش‌وپرورش برای حل این موضوع، افزود: حل این مشکل دغدغه‌ آموزش‌وپرورش است و فکر می‌کنم برای برون‌رفت از این چالش باید حتماً تدابیر لازم اندیشیده شود. هم‌اکنون آموزش‌وپرورش خوزستان تنها در مقطع ابتدایی با کمبود بیش از 200 نیروی انسانی مواجه است. هم‌چنین در مقطع متوسطه نیز با کمبود حدود 50 نیروی انسانی مواجه هستیم، حتی در برخی از مدارس عشایری در حال حاضر معلم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه‌ چلو در اندیکا سال گذشته با استفاده از همین معلمان توانستیم برای دختران یک مدرسه عشایری راه‌اندازی کنیم که با لغو این طرح و با توجه به این مسأله که تاکنون حتی یک خانم به‌عنوان مدرس پیدا نشده، این مدرسه خود به خود تعطیل خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: طرح بسته‌های حمایتی محاسن مختلفی دارد و به‌طور مثال با اجرای این طرح می‌توانیم از نیروی بومی استفاده کنیم. این کار یک فرصت شغلی جدید برای جوانان ایجاد می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده هم آموزش‌وپرورش عشایر و هم خانواده‌ها از عملکرد این معلمان رضایت داشته‌اند.

قنبری در خصوص پرداخت حقوق معلمانی که سال گذشته در طرح "بسته‌های حمایتی" به خدمت گرفته‌شده بودند، گفت: 60 درصد از حقوق این معلمان هنوز پرداخت نشده است و در صورتی که اعتباری به طرح تخصیص داده نشود، پرداخت حقوق این معلمان نیز با مشکل مواجه می‌شود چراکه این مبلغ باید از اعتبار امسال تأمین می‌شد.

وی افزود: با تلاش‌هایی که برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در 2 منطقه عشایری ایذه و اندیکا انجام شد، حدود 120 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و کارهای لازم برای جذب آن‌ها انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز