وزیر علوم قطر در دیدار با وزیر علوم کشورمان:

عملکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های علمی در عرصه بین الملل قابل تقدیر است

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۰:۵۷:۴۶
کد خبر: ۴۶۵۲۰۰
عملکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های علمی در عرصه بین الملل قابل تقدیر است
وزیر علوم قطر در دیدار با دکترمحمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در شهر کیوتو ژاپن عملکرد و سیاست های ایران در توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در عرصه بین المللی را ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این دیداردکترفرهادی در سخنانی از علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری های علمی، دانشگاهی و آموزشی میان دو کشور خبر داد و گفت: این همکاری ها می تواند در زمینه تبادلات دانشجویی بویژه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری باشد.

وی علاوه بر دعوت از همتای قطری خود برای سفر به ایران گفت :دو کشور دوست و برادر می توانند همکاری های مشترک خود را در زمینه پارک های علم و فناوری نیز توسعه دهند.

انعقاد تفاهم نامه های همکاری در زمینه های مختلف براساس تبادل نظر مشترک طرفین از دیگر مواردی بود که وزیر علوم کشورمان در سخنان خود به آن تاکید کرد.

همچنین در این دیدارمحمد بن عبدالوحید الحمدی وزیر علوم قطر در سخنانی با بیان اینکه از دیدگاه من اتخاذ سیاست توسعه همکاری های علمی و فناوری ایران با کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه و اولویت دادن به این مهم کاری ارزشمند است ، گفت : در همین راستا، دوحه نیز آماده است همکاری ها و مناسبات فرهنگی و آموزشی خود را با تهران افزایش دهد.

وی به اختصاص 2.5 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی قطر به امر آموزش و کارهای تحقیقاتی در این کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه در قطر تعداد پارک های فناوری و دانشگاه ها کم است اما این موسسات از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

وزیر علوم قطر ادامه گفت : کشورش آماده همکاری و برنامه ریزی برای تبادل هیئت های علمی و دانشگاهی است و آمادگی دارد در زمینه فعالیت های پژوهشی در حوزه نانو تکنولوژی، بیو ساینس، بیو مهندسی و ICT با مراکز علمی و دانشگاهی ایران همکاری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز