افتتاح دومین همایش ملی و نمایشگاه بین المللی”صنعت سیمان و افق پیش رو “ با مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۴:۳۶:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۹۰۸
افتتاح دومین همایش ملی و نمایشگاه بین المللی”صنعت سیمان و افق پیش رو “ با مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری
دکتر امیری راد دبیرعلمی دومین همایش ملی و نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان و افق پیش رو گفت: دومین همایش ملی و نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان و افق پیش رو با مدیریت علمی دانشگاه حکیم سبزواری درتاریخ ۲۸ و ۲۹ مهرماه سال جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزارمی شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر امیری راد با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقالات این همایش توسط  دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان حامی و مدیر اجرایی بخش علمی در خردادماه اعلام شده بود، عنوان کرد: پس از پایان مهلت فراخوان بالغ بر ۱۰۰ مقاله از محققان و پژوهشگران سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه دراین بخش با رشد دونیم برابری ارسال مقالات نسبت به اولین دوره همایش مواجه  بودیم، افزود: این میزان رشد، نشان از موفقیت دانشگاه حکیم سبزواری در برگزاری بخش علمی همایش دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از بررسی هیئت داوران ۲۵ مقاله از این تعداد در قالب سخنرانی و پوستر در همایش ارائه خواهد شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت با اشاره به اینکه در این دوره نیز همچون اولین دوره همایش، نمایشگاه جانبی با گستره بین المللی برگزارمی شود تصریح کرد: خوشبختانه حضور پررنگ شرکت های معتبر بین المللی و داخلی صنعت سیمان  در نمایشگاه جانبی سبب ارتقای سطح کیفی و کمی همایش شده است.

وی با اشاره به اینکه  همایش سیمان و افق  پیش رو معتبرترین همایش تخصصی در زمینه صنعت سیمان در کشور می باشد، افزود: دانشگاه حکیم سبزواری، شرکت سیمان لار سبزوار و ماهنامه علمی-فنی-اقتصادی سیمان  در چند سال گذشته همکاری ثمربخشی را آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند همکاری صنعت و دانشگاه را در قالب این همایش به  مفهوم واقعی کلمه تا حد زیادی محقق سازند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری  یادآور شد: با توجه به رسالت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و براساس  بحث‌های انجام یافته و برآورد نیازهای صنعت و توانائی‌های دانشگاه، این جمع‌بندی حاصل شد که  این همایش می تواند برخی مسائل و مشکلات مغفول صنعت سیمان را مورد بحث و بررسی قرار داده و از این راه گامی به سوی حل مسائل و مشکلات برداشته شود.

این استاد دانشگاه محورهای دومین همایش صنعت سیمان و افق پیش رو را  انرژی و محیط زیست، اقتصاد محیط زیست و انرژی و توسعه پایدار، ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE)، کنترل کیفیت و استانداردها، بهینه سازی و ارتقای فناوری های تولید، بهینه سازی مصرف انرزی و سوخت های جایگزی، مدیریت اقتصادی و مهندسی فروش و حمل و نقل، کاربردها و عملکردهای نوین، استراتژی و راهبردهای تعمیر و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات عنوان کرد.

  دکتر امیری راد همچنین از برگزاری پنج کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و گفت:  در دو روز اول برگزاری این همایش پنج کارگاه آموزشی  توسط شرکت های خارجی و داخلی فعال در حوزه صنعت سیمان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز