مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت:

۱۳ طرح معلم پژوهنده از بین ۲۰ اثر برگزیده استان البرز به مرحله کشوری راه یافت

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۳۲۱۷
۱۳ طرح معلم پژوهنده از بین ۲۰ اثر برگزیده استان البرز به مرحله کشوری راه یافت
وحید یعقوبی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: در پی اعلام نتایج نوزدهمین دوره معلم پژوهنده در فرآیند تعلیم و تربیت ، 13 طرح اقدام پژوهی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در استان برتر شناخته شده و به مرحله کشوری راه یافت.

وحید یعقوبی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود:  معلمان پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در سال تحصیلی 95-94 اقدام به تهیه و اجرای طرح های مختلف اقدام پژوهی کردند که پس از بازبینی کارشناسان 45 اثر برتر از ناحیه برای ارسال به معاونت پژوهش اداره کل انتخاب شد.

وی با اشاره به نقش مهم پژوهش در رشد کیفی فرآیند تعلیم و تربیت در کشور خاطر نشان شد: اقدام پژوهی یا پژوهش در عمل در سیستم آموزشی در واقع بیانگر انجام یک نوع اقدام میدانی است که معلمان برای حل یا کاهش مشکلات دانش آموزان در کلاس درس و یا مدرسه انجام می دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: محور اصلی اقدام پژوهی در نظام تعلیم و تربیت را بیشتر فرآیند یاد دهی و یادگیری با هدف رفع، کاهش یا بهبود وضعیت نامطلوب تشکیل می دهد.

یعقوبی در ادامه به 13 اثر راه یافته این ناحیه به نوزدهمین دوره معلم پژوهنده پرداخت و یادآورشد: زهره طاهرخانی با عنوان راهکارهای یادگیری بهتر مفاهیم فیزیکی علو تجربی با تدریس عملی و کارگاهی ، فاطمه سخاوت با چگونگی تشکیل فراگیری گروه زبان انگلیسی برای دانش آموزان پایه نهم ،مینا شمشیری با اثر بخشی برنامه های هدایت تحصیلی در کمک به انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی از مریم پهلوانی با اثر راهکارهایی جهت علاقمند کردن دانش آموزان به درس قرآن، ثمن گل خلجی با راهکار های علمی و عملی برای علاقمند و جذاب تر کردن زنگ علوم برای دانش آموزان به درس علوم تجربی، مریم احمدی با راهکارهای افزایش یادگیری درس علوم تجربی به کمک فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، خدیجه احمدی با راهکارهایی جهت کاهش افت تحصیلی در ریاضی بعنوان دیگر راه یافتگان به نوزدهمین دوره معلم پژوهنده در کشور یاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: شکوفه قلی زاده با اثر مهارت دوست یابی در کلاس با استفاده از بهبود نگرش دانش آموزان، خدیجه ایوبی با راهکارهای عملی جهت تقویت روان خوانی فارسی یکی از دانش آموزانم، فاطمه رئیسی با اثر مشارکت اولیاء و دانش آموزان در جبران افت تحصیلی دانش آموزان کلاس اولی در خانواده های بی سواد را از دیگر طرح های پژوهشی این ناحیه به مرحله کشوری ذکر کرد.

یعقوبی از زهره سهیلی با راهکارهای تقویت نگهداری ذهنی مفاهیم ریاضی در دانش آموزان استثنایی و زهرا نویدی متین با راهبردهای کیفیت بخشی تفکر خلاقیت و علاقه در تکالیف روزانه در بین دانش آموزان بعنوان دیگر طرح های راه یافته آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مرحله کشوری یاد کرد.

به گفته وی ، هر ساله معلمان پژوهنده فعال در مدارس این ناحیه به دلیل انجام طرح های کیفی در بخش اقدام پژوهی موفق به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری می شوند که امیدواریم امسال نیز این عزیزان حائز رتبه منتخب کشوری شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز