معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بازدید کرد

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۹:۴۱:۴۶
کد خبر: ۴۷۸۴۷۹
معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بازدید کرد
دکتر وحید احمدی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، ضمن بازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه را نیز افتتاح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر احمدی در سخنانی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار داشت : مایه بسی خوش وقتی است که همکاران ما در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مجموعه ای از کارهای بسیار ارزشمند را دنبال میکنند و باتوجه به ظرفیت بالای دانشگاه و استادان پرتلاش آن ، فرصت بسیار خوبی برای منطقه ایجاد شده و تاکید من این است که با برنامه و مدیریت خوبی که دانشگاه در بخش های  پژوهش و فناوری فراهم کرده است ، این دانشگاه میتواند نه فقط در این منطقه بلکه در استان و امور بین الملل هم اثرگذارباشد

دکتر احمدی  در جلسه  شورای این دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به وجود پاره ای مشکلات ، از تلاش استادان وپژوهشگران دانشگاه ها با عنوان جهاد علمی یاد کرده و از تلاش آنها تقدیر کرد .

 وی در ادامه وضعیت پژوهش و رشد علمی را در ایران ، مطلوب ارزیابی کرده و گفت : الحمدلله فضای دانشگاه ها فضایی پرامید و پرنشاط علمی است و همه اقشار دانشگاهی بحث پژوهش را به خوبی پیش میبرند.

دکتر احمدی گفت : عزم محکمی درمدیریت علمی کشور درجهت ایجاد جایگاه پرقدرت علمی  درجهان را شاهدیم و توقع و مطالبات استادان و دانشمندان ما حمایت و مدیریت صحیح برجریان رشد علمی است .

معاون وزیر علوم پارامترهای رشد علمی یک کشور ومسیر صحیح برای دانشگاه را وجود مقالاتی با کیفیت و مراجعه بیشتر، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با محیط بیرونی و بین الملل ، وجود طرح های مناسب  برای ارتباط با صنعت ، اشتغال زایی و کارآفرینی وتربیت نیرو و مدیران کارآمد برای جامعه دانست وگفت : آثار پژوهشی و علمی دانشگاه ها باید در خدمت صنعت ، اشتغال و رفاه اجتماعی باشد.

وی افزود : ارتباط شبکه های آزمایشگاهی در دانشگاه ها و ماموریت گرا شدن پژوهش ، از اولویت هاى وزارت علوم تحقیقات و فناوری است .

دکتراحمدی خاطرنشان کرد :افزایش تعداد مجلات دانشگاه ها ، تاثیر چندانی در رشد علمی کشور ندارد ، باید محتوای نشریات بتواند مشکلی از مشکلات توسعه و پیشرفت را حل کند .

وی افزود : هم اکنون 1400 نشریه علمی و تحقیقیاتی در مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت منتشر می شوند که از این تعداد تنها 42 مجله بین المللی هستند .

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هم در این نشست از برنامه ریزى براى اختصاص 300 هکتار از اراضى دانشگاه برای احداث نیروگاه خورشیدى در راستاى حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر خبر داد وافزود : دانشگاه ما در حال حاضربرای اجرای این طرح ،  مشغول مطالعات اولیه  و رایزنی با چندین شرکت داخلی و خارجی  میباشد.

همچنین در این جلسه ، دکترعجمی ، معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هم گفت: امسال 24 طرح پژوهشی در این دانشگاه اجرا شده که از این تعداد 8 طرح کاربردى با همکارى شرک تها و سازمانهاى دیگر عملیاتی شده است .

وی از آمادگى این دانشگاه براى همکارى در اجراى طرح هاى کاربردى با صنایع و سازمان هاى مختلف خبر داد. 

گفتنی است در پایان این جلسه از پروفسور شهرام رضاپور از استادان گروه ریاضى دانشگاه که در زمره یک صدم درصد دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته اند تجلیل شد .داد

 

نظر شما