دکتر احمدی در دانشگاه تبریز اعلام کرد: مناطق پژوهش وفناوری به فعالیت در زمینه های خاص تمرکز کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۸:۵۴:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۴۸۷
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تشکیل 10 منطقه پژوهش و فناوری در دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی کشور گفت: هر منطقه باید یک یا دو زمینه خاص را انتخاب و دانشگاه ها و پژوهش های هر منطقه تمرکز خود را دستیابی به آن هدف قرار دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر وحید احمدی در نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری منطقه 3 کشور در دانشگاه تبریز اظهار داشت: هر منطقه پژوهشی می تواند با کار کارشناسی هدف خود را مشخص کند و در زمینه های ویژه ای مانند ارتباط با صنعت، بین المللی شدن و انجام پژوهش های بین الملل و تقویت پایگاه های علمی تمرکز کند.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: دغدغه های امروز مراکز علمی کشور، متفاوت از گذشته است و از شاخص های کمی و ایجاد رشته، مرکز، محله و قطب علمی جدید فاصله گرفته ایم.

دکتر احمدی تاکید کرد: هدف گذاری امروز دانشگاه ها و مراکز علمی کشور باید تولید علم برتر، اثر بخش علم در زندگی مردم، افزایش سهم در تولید ناخالص داخلی و نقش آفرین در عرصه بین المللی باشد.

وی افزود: افزایش فرصت های مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی،  افزایش پروژه های مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی و حضور در پروژه های مهم بین المللی مانند آزمایشگاه های علمی از اهداف جدید دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: باید انجام تعداد طرح های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز استان ها و نقش دانشگاه ها در شکوفایی استعدادهای نهفته اقتصادی استان ها و همچنین توسعه مزیت های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی هر منطقه از شاخص های سرآمدی دانشگاه باشد.

دکتر احمدی تاکید کرد: لزومی ندارد همه دانشگاه ها در همه رشته های تحصیلی سرآمد باشند و محدودیت بودجه مالی و اصول برنامه ریزی ایجاب می¬کند که هر دانشگاه و مراکز علمی در یک یا چند رشته خاص سرآمد باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد: وزارت علوم شاخص های کیفی را مهم تراز شاخص های کمی می داند و به جای تعداد مقالات و نشریات علمی هر دانشگاه و مرکز پژوهشی، میزان مقالات برتر با ارجاعات بالا و نشریات هر دانشگاه در فهرست مجلات با اچ ان دیکس بالا را معیار برتری پژوهش می داند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز