معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت:

طرح آموزشی تدبیر با هدف ارتقاء کیفیت مدیریت مدارس دوره ابتدایی در البرز به اجرا در آمد

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۱:۴۶:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۶۱۴
طرح آموزشی تدبیر با هدف ارتقاء کیفیت مدیریت مدارس دوره ابتدایی در البرز به اجرا در آمد
جعفر مقیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: از آنجا که مدرسه محل تجلی و ظهور اهداف نظام آموزشی است، بر اساس کیفیت خروجی آن یعنی دانش آموزان در خصوص میزان توفیق آن، قضاوت می شوند.

جعفر مقیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود:  به منظور بهبود مدیریت مدرسه و ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات طرح تدبیر در سال تحصیلی 96-95 در دستور کاری مدارس ابتدایی قرار گرفت.

وی از مدیریت کارآمد و اثر بخش به عنوان هدف اصلی این طرح آموزشی - تخصصی در مدارس ابتدایی استان البرز یاد کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز مدیریت مدرسه را سطحی از مدیریت و راهبری آموزشی دانست و بیان کرد: برنامه ریزی ، بهره گیری از منابع ، تعامل موثر با جامعه محلی ، اهداف ، راهبردهاو ساست های آموزش و پرورش از جمله اهداف عملیاتی شدن طرح تدبیر در مدارس ابتدایی استان است.

مقیمی گفت: کلیات برنامه تدبیر در مدارس ابتدایی را تقویت خودباوری، برنامه محوری، توسعه مشارکت، توانمند سازی کارکنان، ارزیابی و بهبود مستمر و استفاده حداکثری از منابع در اختیار را تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: در برنامه ریزی و اجرای این طرح نیز فرآیندهای مهم مدرسه، جهت گیری کلی ، تقویم اجرایی برنامه تدبیر و تدوین برنامه عملیاتی سالانه مهم است.

به گفته این مسوول نظارت ، ارزشیابی و بازخورد از دیگر برنامه های طرح تدبیر در مدارس ابتدایی البرز است که در آن به ارزیابی، کارکردهای ارزیابی، شیوه ارزیابی برنامه تدبیر ، ملاک های ارزیابی عملکرد مدرسه ، نحوه محاسبات میزان موفقیت و اعلام نتیجه پرداخته می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از برنامه محوری، آموزش و یادگیری ، فعالیت های پرورشی و فوق برنامه، سلامت و تربیت بدنی ، مشارکت ، نظارت و ارزیابی اداری - مالی که در سند تحول بنیادین نیز با عبارت های مختلف رویکردی به آن پرداخته شده بعنوان ضرورت های طرح تدبیر در مدارس ابتدایی یاد کرد.

مقیمی خاطر نشان شد: اجرای این طرح در مدارس ابتدایی البرز تا پایان سال تحصیلی 96-95 ادامه دارد و برای مدیران و آموزگاران دوره های آموزشی توانمند سازی در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز