مدیر کل آموزش و پرورش البرز :

تاسیس خانه علم در البرز گامی موثر در جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۱:۵۲:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۶۲۰
تاسیس خانه علم در البرز گامی موثر در جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی است
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت که راه اندازی خانه علم در این استان به منظور توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی در بین دانش آموزان و معلمان ضرورت دارد.

خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: با توجه به اینکه البرز قطب علم و فناوری در کشور محسوب می شود لازم است در آن خانه علم راه اندازی شود تا فعالان عرصه تعلیم و تربیت و سایر علاقمندان به امور پژوهشی از این فضا استفاده کنند.

 

وی اظهارکرد: تاسیس خانه علم در البرز در واقع گامی موثر در جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی است.

وی از فعال شدن خانه علم برای هدایت ایده ها و پروژه های دانش آوزی بعنوان یک نیاز مهم در حوزه تعلیم و تربیت یاد کرد.

وی توسعه مراکز دانش بنیان و تجاری شدن ایده ها که در نهایت منجر به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد شغل و کار می شود را منوط به فعال شدن خانه های علم در عرصه آموزش و پرورش دانست که استان البرز در این زمینه نیاز به حمایت ویژه مسوولان کشوری و استانی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به راه اندازی مکان موقت خانه علم این استان در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و یادآور شد: به اهتمام آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مقدمات فعال کردن خانه موقت علم البرز در سال تحصیلی 95-94 فراهم آمد اما به دلیل ایجاد زیر ساخت های مناسب در حوزه اقدامات پژوهشی نیاز به مکانی مناسب با امکانات و تجهیزات کامل در فضایی دیگر داریم.

ساکی گفت: امروزه دیگر امکان پاسخگویی خردمندانه به مسائل مختلف با نگاه های کهنه و ایستا وجود ندارد لذا تحول در نگاه نسبت به راه اندازی خانه علم در استانی همانند البرز که دارای استعداد و توانمندی های ویژه ای در حوزه پژوهشی است باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی یادگیری اساس زندگی اجتماعی را تشکیل می دهد که معلمان بعنوان سکان داران عرصه تعلیم و تربیت کشور در راستای تربیت آموزان پژوهش محور ، پاسخگو ، انتقاد پذیر و مشارکت جو تلاش هایشان را گسترش دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به نامگذاری سال 95 اشاره و اظهار کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درفرآیند تعلیم و تربیت نیازمند ایجاد بسترهای مناسب از جمله خانه علم دارد که این مهم بعنوان یکی از شاخص های مهم آموزش و پرورش را در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان البرز را تشکیل می دهد.

ساکی گفت: دانش آموزان و معلمان البرزی در سال تحصیلی گذشته حائز کسب رتبه های برتر کشوری و بین المللی در بخش مسابقات پژوهشی شدند که همتشان قابل تحسین است.

نظر شما