استاندار آذربایجان شرقی سند فرصت های پژوهشی این استان را به معاون پژوهشی وزیر علوم ارائه کرد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۵۹:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۰۷۲
استاندار آذربایجان شرقی سند فرصت های پژوهشی این استان را به معاون پژوهشی وزیر علوم ارائه کرد
دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی حاوی فرصت های پژوهشی این استان را به معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ارائه کرد .

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در جریان دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم  با استاندار آذربایجان شرقی  که پس از برگزاری نشست معاونان پژوهش و فناوری منطقه سه کشور در دانشگاه تبریز در محل استانداری صورت گرفت استاندار آذربایجان شرقی، سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی  را که با مشارکت دانشگاههای این استان و مشارکت عمده دانشگاه تبریز تدوین شده است ، به معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ارائه کرد .

دکتر جبار زاده گفت : تمام نیازهای پژوهشی استان آذربایجان شرقی در این سند سه جلدی گرد آوری شده و حتی فرآیند اجرایی آنها نیزمشخص است و اعضای هیئت علمی دانشگاههای این استان می توانند به صورت انفرادی یا تیمی ،یکی از موضوعات این سند را انتخاب و با انجام طرح پژوهشی ،یکی از مشکلات این استان را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخش خصوصی سرمایه گذاری جدی را در پژوهش انجام نداده است گفت : استانداری آذربایجان شرقی از توسعه بخش تحقیق و توسعه در صنایع و شرکت های این استان حمایت کرده و به آنها تسهیلات می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره برگزاری نمایشگاه  استانی هفته پژوهش و فناوری در آذرماه گفت: 1500محصول و طرح دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که 400 محصول از کشورهای خارج است.

دکتر جبار زاده با تجلیل از حمایت های معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی،آن را بستر مناسبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان ارزیابی کرد.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز در پایان این دیدار و گفت گو ضمن تجلیل از حمایت های استانداری آذربایجان شرقی  از دانشگاهها و مراکز پژوهشی این استان، بر مشارکت دانشگاههای این استان بویژه دانشگاه تبریز در اجرای سند توسعه این استان تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز