مهم ترین هدف معلمان در جامعه اعتلای آموزش و پرورش در کشور است

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۵:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۶۷۷
مهم ترین هدف معلمان در جامعه اعتلای آموزش و پرورش در کشور است
رئیس انجمن اسلامی معلمان استان البرز گفت: انجمن اسلامی معلمان با رویکرد عدالت گستر اجتماعی به دنبال رسیدن به اهداف تعریف شده اساسنامه این انجمن در ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، منوچهر اتابکی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی در زمینه تشکیل انجمن های نواحی یک و چهار کرج افزود: معلمان در جامعه نقش پیوندی ، تاثیر گذار و مهمی دارند که مهمترین هدف آنان اعتلای آموزش و پرورش در کشور است.

وی اظهار کرد: این قشر الگویی مهم همواره برای رشد فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، بهبود روش ها ، فرآیند و ساختار آموزش و پرورش در کشور ارائه داده وتلاش می کند تا ایران اسلامی در عرصه های مختلف به رشد و بالندگی برسد.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی معلمان در جامعه همانند یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است یادآور شد: تقویت گرایش های سیاسی، داشتن نگاه جامع و تحلیلی به مسائل مهم کشوری ، تلاش در تحقق منزلت اجتماعی معلمان ، سوق دادن افراد به سمت تفکر عقلانی ، پرهیز از شعار زدگی و خلاقیت پروری از جمله اقداماتی است که اعضای انجمن اسلامی معلمان در چهار گوشه ایران اسلامی برای رسیدن به آنها کوشش می کنند.

رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز در ادامه به پیام انتخاب سه وزیر جدید در خانه ملت پرداخت و خاطرنشان شد: عملکرد نمایندگان مجلس با دولت تدبیر و امید در انتخاب سه وزیر پیشنهادی نشان از بارقه های همدلی و همزبانی در جامعه دارد.

اتابکی گفت: معلمان دیدند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه به همراهی دولت تدبیر و امید آمدند تا در فرصت باقی مانده گام هایی برای رشد کیفی و کمی فعالیت ها و ایجاد فضای سیاسی آرام در جامعه برداشته شود.

وی از فضای سیاسی آرام در جامعه به عنوان یکی از شاخص های مهم عملکرد کیفی مدیریتی در کشور یاد کرد که چگونه این مهم مسیر را برای رسیدن به اهداف و برنامه های دولت منخب مردم فراهم می کند.

وی گفت: ارج نهادن به معلمان در جامعه نیاز به یک تفکر عقلانی ،انسجام ملی و نگاه عدالت محور دارد تا این قشر مشکلات و دغدغه هایشان کاهش یافته و به نقطه آرامش ،منزلت و جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا کنند.

وی گفتمان اجتماعی و خلاقیت مداری را از جمله راهکارهای مهم دیگر برای کاهش مشکلات در حوزه آموزش و پرورش توسط معلمان به ویژه اعضای انجمن های اسلامی معلمان در کشور برشمرد.

وی پشتوانه انجمن اسلامی معلمان را قوی دانست و بیان کرد: این انجمن را معلمان بزرگواری همانند شهیدان رجایی، باهنر و شهید بهشتی همراهی کرده اند زیرا این انجمن در کنار نگرش سیاسی به مسائل مهم از جمله اصلاح برنامه ها در حوزه آموزش و پرورش در کشور می پردازد.

مسئول ستاد تشکیلات انجمن اسلامی معلمان البرز نیز در این نشست هم اندیشی گفت: انجمن اسلامی معلمان در قبل از انقلاب نیز فعال بوده ولی در سال 1356 توسط معلمان انقلابی شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی فعال شد.

محسن صادقیان اظهار کرد: در سال 1370 انجمن اسلامی معلمان ایران در وزارت کشور به ثبت رسید.

وی در ادامه به اهداف انجمن اسلامی معلمان در جامعه پرداخت و یادآور شد: پویایی و تقویت اندیشه ها، تقویت و گسترش دامنه فعالیت و عضو گیری معلمان در این انجمن در مدارس کشور از مسائل مهمی است که باید مورد توجه اعضای فعال در انجمن اسلامی معلمان قرار گیرد.

در این نشست مسئول ستاد عضو گیری انجمن اسلامی معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیزگفت: انجمن اسلامی معلمان به دنبال گسترش دامنه همفکری و هم افزایی در بین معلمان جامعه است به گونه ای که جایگاه و نقش آنان در جامعه به درستی شناخته و مورد حمایت قرار گیرد.

محمد شورگشتی افزود: در نشست هایی که انجمن اسلامی معلمان در البرز برگزاری می شود مهمترین هدف اطلاع از دیدگاه سیاسی معلمان فرهنگی و کارشناسی مسائل اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در حوزه تعلیم و تربیت است .

وی ادامه داد: تلاش می کنیم این نشست ها به صورت ماهانه در استان البرز برای همکاران فرهنگی عضو انجمن اسلامی معلمان برگزار شود تا با رویکردی آموزشی و حمایتی بستر آگاهی بخشی به جامعه هدف فراهم اید .

دراین نشست معلمان عضو انجمن اسلامی نواحی یک و چهار کرج دیدگاه های خود را در زمینه مسائل سیاسی ،اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه بویژه در بخش حوزه تعلیم و تربیت بیان کردند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز