سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد

دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت را فدای کمیت نمی کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۰۸:۰۵:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۲۴۲
دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت را فدای کمیت نمی کند
دکتر مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بازدید و در نشست خبری در غرفه خبرگزاری ایسنا به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه کیفی قدم برداشته، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعهد می داند که شاخص های لازم برای کیفی شدن را پیاده کند و در این مسیر برنامه هایی چون تجمیع ساختاری و جذب اعضای هیات علمی را در دستور کار قرار داده است.

 

دکتر علوی فاضل با اشاره به جذب و ارتقای هزاران عضو هیات علمی در سه سال اخیر، افزود: این دانشگاه با تکمیل زیرساخت های لازم به توسعه تحصیلات تکمیلی به عنوان یکی از نیازهای جامعه پاسخ مناسبی داده است.

 

وی با اشاره به سیاست های علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست ها مهمترین سند آموزش عالی به شمار می رود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز خود را موظف می داند تا در راستای سیاست های رهبری فعالیت کند.

 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه های در انعکاس صحیح واقعیات گفت: به نظر می رسد برخی رسانه ها به دنبال بزرگنمایی برخی مسائلی اداری و به متن آوردن حاشیه های سازمان ها و موسسات هستند. این موضوع در مورد دانشگاه آزاد اسلامی نیز صادق است متاسفانه موفقیت ها و دستاوردهای این دانشگاه کمتر در رسانه ها بازنشر می شود.

 

وی ادامه داد: ظرف 10 سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ارتقا جایگاه علمی خود از 750 به 162 از حیث مشارکت در تولید جهانی علم شده است، این موفقیت ها به خوبی از سوی دیگر کشورها دیده می شود. اما متاسفانه جریانی متشکل از رقبای دانشگاه آزاد اسلامی در پی تضعیف دانشگاه هستند.

 

دکتر علوی فاضل با اشاره به افزایش جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس چشم انداز این دانشگاه، 20هزار عضو هیات علمی تا پایان سال 1399 جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد که تا کنون بیش از 11هزارعضو جذب شده یا ارتقا یافته اند.

 

وی درخصوص تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر 70هزار استاد و عضو هیات علمی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند که بیش از 35هزار نفر از آنان عضو تمام وقت هستند که یک گنجینه بزرگ علمی به شمار می رود.

 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تعداد صندلی های خالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از رسانه ها می خواهم به علت این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. حدود 500هزار صندلی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی بدون متقاضی باقی مانده است که افزایش رقبای دانشگاه و کاهش تعداد دانشجو از دلایل اصلی آن به شمار می رود. درخواست ما از وزارت علوم این است که در بررسی های کارشناسانه خود برخورد منصفانه ای با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند.

 

علوی فاضل در ادامه تاکید کرد: درخواست ما از رسانه ها، شفاف سازی درخصوص دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در فضای غبارآلود رسانه ای فعلی است.

 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در برخی رشته های تحصیلات تکمیلی نیز صندلی خالی وجود دارد، افزود: عدم وجود متقاضی در برخی رشته ها امری طبیعی به شمار می رود. تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که کیفیت را هیچ گاه فدای کمیت نکند.

 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص رتبه بندی و ارزیای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم گفت: این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده اما از این ارزیابی استقبال می کنیم. البته دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی درونی رشته محل ها را از چندی پیش آغاز کرده و رشته محل های فاقد استانداردهای لازم را حذف کرده است.

 

نظر شما