معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با رئیس انجمن اختراعات و نوآوری چین دیدار و گفت‌وگو کرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۲۰:۲۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۵۱۳۷
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با رئیس انجمن اختراعات و نوآوری چین دیدار و گفت‌وگو کرد
دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و نشست بین‌المللی اختراع و کار آفرینی که در کشور چین برگزار شد، با رئیس انجمن اختراعات و نوآوری چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این دیدار دکتر احمدی ضمن دعوت از هیئت چینی برای حضور در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ایران که در اواخر آذرماه سال جاری برگزار می شود بر ایجاد دفاتر همکاری علم وفناوری مشترک و  برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک تاکید کرد.

وی همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشورمان با شرکت‌های چینی را در همه زمینه ها بویژه  در زمینه فرآوری گیاهان دارویی و تکنولوژی پیشرفته، آب و انرژی‌های تجدید پذیر  مفید ارزیابی کرد.

در ادامه این دیدار رئیس انجمن مخترع و نوآوری چین به توانمندی ایران را در حوزه‌های مختلف علمی فناوری، بویژه در زمینه هواپیماهای پهپاد  فوق‌العاده توصیف کرد.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف اصلی انجمن اختراع و نوآوری چین حمایت از مخترع و نوآوری در دنیاست افزود: این اجلاس با هدف ایجاد همکاری در زمینه فوق بین کشورهای مختلف برگزار می شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای مدیران ارشد دولتی، در زمینه مالکیت معنوی اختراع و نوآوری، از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

همچنین در این نشست ، دو طرف به تشکیل کارگروه مشترک برای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه سال گذشته که بین آن انجمن و وزارت علوم ایران منعقد شده بود به تفاهم رسیدند.

گفتنی است دکتر احمدی و هیئت همراه علاوه بر بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات، از شهرک فناوری سوشو و مرکز انرژی‌های باد و خورشیدی در 300 کیلومتری شهر کن شان چین نیز بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز