رونمایی سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» در شورای عالی عتف

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۶۱۴
رونمایی سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» در شورای عالی عتف
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» را رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» کوششی برای شناسایی، توصیف، و گزارش درست و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری است که توسط دکتروحید احمدی معاون پژوهش وزارت عتف رونمایی می‌شود.

همچنین «نما» ساختار و روش‌شناسی این شاخص‌ها را می‌گوید و امتیاز و رتبه ایران را در ابعاد گوناگون آنها گزارش می‌دهد.

این شاخص‌ها درهفت گروه جایگاه پژوهش گران، جایگاه نشریه‌های علمی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها درنظام‌های موضوعی رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها، جایگاه ایران درنمایه‌های استنادی و جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری دسته‌بندی شده‌اند.

مدیران، سیاست‌گذاران، و پژوهش گران علم، فناوری، و نوآوری می‌توانند با «نما» به گزارش بیش از 70 شاخص جهانی دسترسی یابند و از آنها در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و پژوهش بهره برند.

افزون براین، در «نما» جایگاه ایران میان کشورهای منطقه و جهان گزارش می‌شود. از آنجایی که داده‌های تاریخی در برنامه‌ریزی‌ها کاربرد بسیاری دارند، روند جایگاه کشور در هر شاخص در چند سال گذشته نیز آمده است.

همچنین، «نما» با گرد آوردن شاخص‌های گوناگون در کنار هم ابزاری برای کاربران می‌سازد که با آمیختن آنها دریافت بهتری وضع موجود و روندها پیدا کنند.

گفتنی است این سامانه درتاریخ 3 آذرسال جاری در صد و چهل و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در وزارت عتف رونمایی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز