معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در سفر به لبنان با مسئولان آموزش عالی این کشور دیدار و گفتگوکرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۹:۵۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۶۰۵
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در سفر به لبنان با مسئولان آموزش عالی این کشور دیدار و گفتگوکرد
دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در رأس هیئتی از رؤسا و مسئولان چند دانشگاه بزرگ کشور، با سفر به کشور لبنان، با وزیر آموزش عمومی، عالی و حرفه‌ای لبنان، معاون وزیر در امور آموزش عالی لبنان و رئیس شورای ملی پژوهش‌های علمی و چند تن از رؤسای دانشگاه های لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر هاشمی در دیدار با وزیر آموزش عمومی، عالی و حرفه‌ای لبنان ضمن تبریک انتخاب ژنرال میشل عون به ریاست جمهوری لبنان و اظهار امیدواری برای موفقیت وی و دولت جدید لبنان ، گزارشی از وضعیت نظام آموزش عالی ایران و نیز دیدارهای خود با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان آموزش عالی لبنان به وزیر لبنانی ارائه کرد.

 دکتر هاشمی گفت: وزارت علوم  برای هرگونه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی، به ویژه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری رشته‌ها و دوره‌ها و پژوهش‌های مشترک، اعطای فرصت‌های مطالعاتی از سوی دانشگاه‌های دو کشور به استادان، انتشار مقالات و مجلات علمی با لبنان آمادگی دارد.

الیاس ابوصعب نیز در این دیدار، ضمن تشکر از معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و هیئت همراه و اظهار مراتب سپاس و قدردانی از ایران به عنوان نخستین کشوری که انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را به وی و مردم و دولت لبنان تبریک گفت، اظهار داشت : از هرگونه همکاری در عرصه‌های علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

 وی  افزود: کشور ایران، به رغم همه دشواری‌ها و محاصره اقتصادی توانست پیشرفت‌های وسیعی را، بویژه در زمینه‌های علمی تحقق ببخشد و امروزه به بزرگ‌ترین کشور منطقه بدل شده است و همکاری با این کشور و استفاده از تجربیات ارزشمند آن در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و پژوهشی مایه افتخار است.

همچنین دکتر احمد جمال معاون وزیر در امور آموزش عالی لبنان، در دیدار جداگانه با دکتر سید ضیا هاشمی، گزارشی از وضعیت آموزش عالی دانشگاه‌های کشور لبنان ارائه کرد و از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشرفته‌ترین کشور منطقه در علوم، فناوری و پژوهش یاد کرد و همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور را به منظور انتقال تجربیات ایران، ضروری دانست.

دکتر سید ضیاء هاشمی همچنین با دکتر معین حمزه رئیس شورای ملی پژوهش‌های علمی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار نیز دکتر معین حمزه خواستار پی‌گیری توافقات قبلی دو کشور در حوزه پژوهش‌های علمی شد و بر امکان مشارکت ایران در پروژه‌های اتحادیه و نهادهای اروپایی تأکید کرد.

در این سفر، رؤسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد، شهید چمران اهواز و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز رؤسای مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی و مرکز بین الملل دانشگاه شهید چمران، معاون وزیر علوم را همراهی می‌کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز