در بیست و هفتمین جلسه شورای سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

ساماندهی مدارس سما در مناطق کم برخوردار برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم / آشنایی با محیط کار واقعی برای دانش آموختگان سما با اجرای طرح ماهر در سازمان سما

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۰:۰۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۷۶۲۱
ساماندهی مدارس سما در مناطق کم برخوردار برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم / آشنایی با محیط کار واقعی برای دانش آموختگان سما با اجرای طرح ماهر در سازمان سما
بیست و هفتمین جلسه شورای سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر میرزاده و حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترمیرزاده در این جلسه با تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت ثامن الحجج (ع)، گفت: خوشبختانه جلسات شورای سازمان سما بصورت مرتب برگزار شده و اجرایی شدن مصوبات این جلسات نیز پیگیری می شود که این موضع جای تقدیر و تشکر از دکتر زرهانی و مدیران سازمان سما دارد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مهارت محوری یکی از اصول اولیه سازمان سما است، اظهار داشت: باید این اصل اولیه مورد توجه مجموعه سما قرار گرفته و به اجرای آن پایبند باشند.همچنین باید تدبیری اندیشده شود تا آشنایی با محیط کار واقعی برای دانش آموختگان سازمان سما در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه کارآموزی زمینه اشتغال فرد را فراهم می کند، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا دانشگاه ها و آموزشکده ها ارتباط بسیا رخوبی با صنعت دارند و دانش آموختگان به محض فارغ التحصیلی جذب بازار کار و صنعت می شوند. این موضوع باید در دستور کار سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گیرد.همچنین سازمان سما آمادگی دارد برای کاهش بار مالی بر دولت مدارسی که وزارت آموزش و پرورش موافق باشد برای اداره آنها قبول مسئولیت کند و آن مدارس را تحت پوشش سازمان سما قرار دهد.

 

اجرای طرح ماهر به عنوان طرح مکمل کار آموزی و کار ورزی در سازمان سما

 

در پایان این جلسه رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: اولین دستور این جلسه بررسی شیوه نامه اجرای طرح ماهر بود به عنوان طرح مکمل کار آموزی و کار ورزی بود که کلیات آن به تصویب رسید و مقرر شد این طرح در شورای برنامه ریزی دانشگاه تکمیل و برای اجرا اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه موضوع شیوه نامه ساماندهی مدارس سما در مناطق کم برخوردار مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این طرح در حمایت از دانش آموزان مناطق محروم تصویب شد و مقرر شد اصلاحات این طرح برای کارآمدی بیشتر نیز مدنظر قرار گیرد.

 

رئیس سازمان سما خاطر نشان کرد: در این جلسه طرح های جایگزین سازمان سما برای جبران حذف کاردانی پیوسته ( با توجه به طرح دوازده ساله شدن دوره اخذ دیپلم) مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع شیوه نامه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی سازمان سما، اظهار داشت: این شیوه نامه با اصلاحاتی تصویب شد البته مقرر شد در استانها شورای فرهنگی تشکیل نشود و از شورای فرهنگی د انشگاه آزاد اسلامی با مشارکت مدیران سما استفاده شود اما در سطح ستادی یک شورای فرهنگی با حضور صاحبنظران برگزار شده و برنامه های توسعه فرهنگی در این شورا مطرح شود.

 

زرهانی با بیان اینکه موضوع راه اندازی مدرسه و آموزشکده سما در برخی کشورهای خارج از ایران نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: در این زمینه مقرر شد اگر سازمان سما بتواند بصورت خودکفا مدرسه یا آموزشکده ای را دایر کند شورای سازمان سما نیز با آن موافق است.

 

وی افزود: همچنین در این جلسه موضوع تبدیل وضعیت کارکنان تمام وقت سازمان سما که دارای مجوز استخدامی هستند از قراردادی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مطابق ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع تصویب شود.

 

زرهانی خاطر نشان کرد: در این جلسه موضوع مهمی از سوی دکتر میرزاده مطرح شد مبنی بر اینکه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع داده شود تا از تقویت تکنسین در سازمان سما به سود مصالح ملی حمایت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز