برگزاری اجلاس آسایهل با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۳:۳۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۹۲۷۱
برگزاری اجلاس آسایهل با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی
دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در رأس هیاتی از دانشگاه آزاد اسلامی جهت شرکت در شصتمین اجلاس انجمن آسایهل (2016) به کوالالامپور سفر کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میرزاده به عنوان عضو هیات امنای اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) و تنها عضو ایرانی این اتحادیه، در اجلاس امسال حضور دارد.

 

شصتمین دوره اجلاس آسایهل از 4 تا 7 دسامبر سال 2016 به میزبانی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

 

در این سفر دکتر محمدمصطفی دعاگویی رییس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه، دکتر میرزاده را همراهی می کنند.

 

در این اجلاس ٢٠٠ دانشگاه از ٣٥ کشور جهان شامل کشور های آسیایی، اروپایی، آمریکایی و اقیانوسیه عضویت دارند. شعار کنفرانس امسال اجلاس سالیانه این اتحادیه، «آموزش قابل دسترس بدون مرز» و هدف از برگزاری آن حمایت، ترویج و انتقال تجربه ها و شیوه ها برای افزایش نقش مؤسسات آموزش عالی در جهان و انجام تحقیقات برای توسعه آموزش عالی در منطقه اعلام شده است.

 

گفتنی است آسایهل یکی از بزرگ‌ ترین انجمن‌ های بین المللی در زمینه آموزش عالی، در سال 1956 به عنوان یک سازمان غیردولتی، با هدف کمک به موسسات عضو و تقویت آنها از طریق کمک متقابل برای رسیدن به تمایز بین المللی در آموزش، پژوهش و خدمات عمومی، با حضور روسای 8 دانشگاه دولتی منطقه در بانکوک پایتخت تایلند تاسیس شد.

 

نظر شما