قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبرداد:

سفر بزرگ ترین هیئت دانشگاهی کشور فرانسه به ایران

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۹:۴۹:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۲۲۹
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ورئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگ ترین هیئت دانشگاهی کشور فرانسه متشکل از وزیر علوم و روسای 40 دانشگاه این کشور به منظور گسترش همکاری های علمی و فناوری، درروزهای 23 و 24 آذر به ایران سفر می کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکترحسین سالار آملی در نشستی خبری با اشاره به گسترش تعاملات بین المللی وزارت علوم اظهار داشت: وزارت علوم در روند کاری خود، دو ماموریت استراتژیک کلان دارد که حضور در صحنه های مختلف با تکیه بر توانمندی های کشور و حفظ نیروهای نخبه و توانمند در کشور را شامل می شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: وزارت علوم دیپلماسی خود را برروی راه اندازی سه محور کرسی های زبان و ادبیات فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی همکاری با کشورهای هدف در حوزه علم و پژوهش و بهره گیری از متخصصان ایرانی خارج از کشور عملیاتی کرده است.

وی گفت: در دانشگاه های 35 کشور کرسی زبان وادبیات فارسی راه اندازی شده و سه هزار و 620 نفر در خارج از کشور دوره های مقطع لیسانس، ارشد و دکترا را در این کرسی ها می گذرانند.

دکترسالار آملی با بیان اینکه برای نخستین بار حوزه شیعه شناسی در دانشگاه آنکارا ترکیه راه اندازی شد، گفت : محور دوم مذاکرات وزارت علوم با کشورهای هدف در دولت یازدهم با کشورهای همسایه از جمله عراق، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و کشورهای چین، آلمان، اتریش، روسیه، فرانسه و ژاپن تعریف شده است.

دکترسالار آملی گفت: وزارت علوم با این کشورها در پی چهار هدف اساسی از قبیل برگزاری دوره های مشترک تحصیلی، انجام پژوهش های مشترک تبادل دانشجو و استاد است.

وی خاطر نشان کرد: محور سوم توسعه علم و فناوری بر اساس بهره مندی از ایرانیان خارج از کشور است، به گونه ای که سال 93 تعداد 13 پروژه مشترک و سال گذشته 15 پروژه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کانون تحولات فنآوری بین المللی در منطقه است خاطرنشان کرد: سال گذشته 354 نخبه ایرانی برای حضور در سمینارهای مختلف به کشور آمده اند.

وی اظهار داشت: درروزهای آخراین هفته دو هیئت دانشگاهی از کشور آلمان برای همکاری های مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی به ایران سفر می کنند و در روزهای 21 و 22 آذر ماه نیز نشست علمی فناوری با دانشگاه هایی از روسیه خواهیم داشت.

دکترسالار آملی، با بیان اینکه فعالیت های خود را با روسیه توسعه داده ایم و دانشگاه شهید بهشتی در مسکو دفتر دارد و 13 دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به این مرکز علمی در روسیه اعزام شده اند، گفت : روزهای 22 و 23 آذرماه اولین کارگاه مشترک با کشور هند در تهران برگزار خواهد شد و آخر آذر نیز هیات کشور سوئد به تهران سفر می کند.

وی گفت: هم اکنون هیئت 25 نفره از ایتالیا برای همکاری در زمینه فن آوری و نوآوری در کشور حضور دارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پاسخ به سوالی درخصوص روند همکاری های بین المللی وزارت علوم گفت: این همکاری ها در دولت یازدهم به شدت روند صعودی داشته و تعامل بین المللی وزارت علوم نسبت به سال های گذشته حدود 25 تا 30 درصد جهش داشته است.

وی در پاسخ دیگر خبرنگاران درمورد عضویت ایران در سزامی گفت: ایران یکی از قطب های مهم سزامی است و مشکلاتی که در انتقال اعتبارات طی چند ماه گذشته به وجود آمده بود بر طرف شده است.

وی اظهار داشت: سزامی محوری است که پژوهشگران کشور با علوم و دانش دانش بینان و تکنولوژهای آن بیشتر آشنا می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز