وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش آموزی:

پژوهش محوری رسالت آموزش وپرورش را سنگین تر می کند

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۳:۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۹۲۶۴۶
پژوهش محوری رسالت آموزش وپرورش را سنگین تر می کند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهش محوری رسالت آموزش وپرورش را سنگین تر می کند

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا؛ محمد فرهادی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی که در دبیرستان شریعتی منطقه 2 برگزار شد، اظهارکرد: نظام آموزش و پرورش باید گفتمان سازی و گسترش پژوهش را در برنامه‌ریزی های درسی قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در سنین رشد و شکوفایی هستند و باید کسب مهارت های آموزشی و پژوهشی در آنها تقویت شود گفت: اگر ما اندیشمندان نوجوانان و جوان مان را در سنین یادگیری، خلاق بار بیاوریم در آینده مبتکر و مخترع ایده های ارزشمندی خواهند بود.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آموزش و پرورش با بیش از 13 میلیون دانش‌آموز، رسالت و مسئولیت خطیر و سنگینی دارد که پژوهش‌محوری این رسالت را سنگین‌تر می‌کند.

 

فرهادی تصریح کرد: از مجرای روحیه پژوهش در جامعه انسان‌های کارآفرین و علمی فارغ التحصیل می شوند.

 

وی افزود: آموزش و یادگیری فقط انباشت مسائل علمی نیست بلکه ما باید حل مسائل و ایجاد خلاقیت و یادگیری مشارکتی راسرلوحه کار خود قرار دهیم که همانا این امر منشا بسیاری از موارد رشد جامعه خواهد بود.

 

فرهادی خاطرنشان کرد: اگر فاصله نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش با آموزش عالی کم شود می توانیم به مرجعیت علم و فناوری در جهان چشم داشته باشیم و باید فعالیت های آموزشی ما علم محور شود و علاوه بر آن گفتمان را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم و در دستور کار و برنامه ریزی درسی خود قرار دهیم .

 

وزیرعلوم ،تحقیقات وفناوری افزود: در سال های اخیر در دولت تدبیر و امید گفتمان پژوهش در اغلب ارگان ها و دستگاه های کشور در دستور کار قرار گرفته و شورای پژوهش و فناوری در استان ها راه اندازی شده که در راس آن استاندار قرار دارد که امیدواریم مشکلات در این زمینه حل شود.

 

وی با اشاره به سابقه علمی کشور در طول تاریخ گفت: از دانشمندانی چون ابن سینا و فارابی در این زمینه می توانیم یاد کنیم در تعالیم اسلامی بینش علمی و فراگیری دانش حتی از دورترین نقطه سرلوحه قرار گرفته است و بر اساس قوانین موجود کشور و سند چشم انداز و سند توسعه و فرامین مقام معظم رهبری باید به مرجعیت علمی و فناوری در منطقه دست یابیم .

 

فرهادی خاطرنشان کرد: با تقویت روحیه کارآفرینی در دانشگاه های کارآفرین، باید پژوهش در اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های ما باشد .

 

وزیر علوم،تحقیقات وفناوری از راه اندازی پارک های علم و فناوری خبرداد و افزود: از130 مرکز ی که با مرجعیت دانشگاه ها در حال راه اندازی است تاکنون 50 مرکز آن فعال شده و بقیه آنها در مرحله تکمیل تجهیزات هستند که با استفاده از آن به ما کمک می کند تا به رشد علمی دست یابیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز