وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری :

همه چیز برای مرجعیت علم و فناوری ایران فراهم است

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۲:۵۱:۵۸
کد خبر: ۴۹۲۶۷۱
همه چیز برای مرجعیت علم و فناوری ایران فراهم است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغازین برنامه های هفته پژوهش و فناوری گفت: با حمایت های مقام معظم رهبری از علم و فناوری و قوانین کشور و اسناد قانونی بالا دستی ، همه چیز برای مرجعیت علم و فناوری ایران فراهم است و بهانه ای برای عدم تحقق این هدف وجود ندارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  دکتر محمد فرهادی در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی در مرکز پیش دانشگاهی دکتر شریعتی اظهار داشت: پژوهش محوری  در آموزش و پرورش در راستای تکمیل رسالت و ماموریت های این وزارت است و ضرورت دارد یادگیری  مادالعمردر سایه پژوهشگری ماندگار ، سرلوحه نظام آموزش کشور قرار گیرد.

وزیر علوم با تاکید بر کاهش فاصله میان نظام آموزش عمومی و عالی و ارتباط موثر و هدفمند این دو نظام گفت: هماهنگی و هم افزایی وزارت آموزش و پرورش و وزرات علوم می تواند به مرجعیت علمی ایران در دنیا کمک کند.

دکتر فرهادی افزود: ایجاد جامعه علم باور  و پژوهش محور باید از آغازین سالهای ورود به دبستان آغاز می شود و نظام آموزش و پرورش لازم است به منظور گفتمان سازی و نهادینه کردن این گفتمان ،گسترش فرهنگ و پژوهش را در برنامه ریزی های درسی خود قرار دهد.

وزیر علوم در پایان سخنان خود  با اشاره به اینکه آزمایشگاههای مرکزی دانشگاهها در مواردی می توانند در خدمت دانش آموزان باشند و استادان دانشگاهها نیز آمادگی کمک در این مسیر را دارند گفت: دانش آموزان عزیز را به بازدید از دانشگاهها و پارک های علم و فناوری دعوت می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز