دکتر واشقانی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه پروهش و فناوری عنوان کرد

معرفی محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ای به زبان انگلیسی

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۲:۴۰:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۸۸۰
معرفی محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ای به زبان انگلیسی
دکتر واشقانی فرانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه پژوهش با هدف معرفی توانمندی های خود درعرصه تبدیل دانش به ثروت و معرفی آخرین پژوهش های کاربردی محققان و پژوهشگرانش حضور یافته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر واشقانی فراهانی افزود: اعمال سیاست های حمایتی از پروهشگران طی چند سال اخیر باعث شده تا امروز شاهد تحولات چشمگیری در حوزه اقتصاد دانش بنیان و تولید محصولات فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره تفاوت های این دوره از نمایشگاه با دوره های پیشین گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه چه از لحاظ تعداد محصولات ارایه شده و چه از نظر سطح فناورانه محصولات شاهد نغییرات قابل ملاحظه ای نسبت به سالهای گذشته هستیم.

وی خاطر نشان کرد:افزایش سطح فناورانه محصولات باعث جلب سرمایه گذران بیشتری خواهد شد که این موضوع علاوه بر تولید ثروت انگیزه بیشتری را نیز در پروهشگران ایجاد می کند. دستیابی به فناوری های نوین همچنین باعث ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین الملل نیز خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی با پارک علم و فناوری کشور روسیه گفت: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در سی و سومین نشست مسولان پارک های علم و فناوری در روسیه به انعقاد تفاهمنامه ای با بزرگترین پارک علم و فناوری دنیا انجامیدکه بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد هریک از طرفین نسبت به ایجاد دفتر در پارک علم و فناوری آن دانشگاه اقدام کنند. این همکاری قطعا زمینه معرفی محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را بیش از گذشته فراهم می کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هچنین پیشنهاد داد تا سامانه ای به زبان انگلیسی برای معرفی توانمندی های پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی به سایر کشورها طراحی شود.

 

نظر شما