درهفدهمین نمایشگاه پژوهش ، فناوری و فن بازار

قرار داد ۱۵ میلیارد تومانی تولید کاغذ از کاه برنج منعقد شد

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۲:۴۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۸۲۰
قرار داد ۱۵ میلیارد تومانی تولید کاغذ از کاه برنج منعقد شد
قرارداد 15 میلیارد تومانی تجاری سازی دستگاه تولید خمیر کاغذ از کاه گندم و برنج درهفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار منعقد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس راستین فروتن مخترع دستگاه تولید خمیر کاغذ از کاه گندم و برنج در بخش گفتگوی اخبار بیست شبکه چهارم سیما در تشریح روند ساخت این دستگاه گفت: از 8 سال پیش تحقیقات را در خصوص تهیه خمیر بکر ( خمیر کاغذ ) در کشورمان به عنوان ماده اول صنایع سلولزی مانند کاغذ  آغاز کرده است و  به علت کمبود درختان سوزنی برگ در ایران برای تولید این ماده، از ضایعات کشاورزی استفاده کرده است.

وی افزود: از آنجا که پارک علم و فناوری گیلان نیز در این زمینه فعالیت هایی را انجام داده بود، ادامه تحقیقات بصورت مشترک با این پارک پیگیری شد و پس از انجام مراحل پایلوت ، یک خط تولید خمیر بکر در شهر فومن ایجاد شد که  با استفاده از کاه برنج ظرفیت تولید 50 تن خمیر بکر را در شبانه روز دارد.

 مخترع  دستگاه تولید کاغذ از ضایعات کشاورزی در خصوص قرار داد 15 میلیارد تومانی تجاری سازی این دستگاه گفت: این قرار داد با دکتر ثابت که از متخخصان کاغذ سازی است و شرکت تکاد امید جلین گلستان بسته شد و بزرگترین قرار داد دانش بنیان درهفدهمین  نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار است.

مهندس فروتن گفت: با ایجاد این فناوری برای 2000 نفر از کشاورزان در زمینه جمع آوری و فروش کلش و کاه برنج، کار آفرینی شده است  و ماهانه 700 هزار تومان برای هر کشاورز  می تواند درآمد داشته باشد.

این محقق افزود: در سال گذشته نیز با کشور قزاستان برای تولید 20 دستگاه تولید کاغذ در آن کشور تفاهم نامه امضا شده است.

وی گفت: نمونه هندی این دستگاه 32 میلیون دلار قیمت دارد، بنابراین نمونه ساخت ایرانی در مقایسه با محصولات مشابه دارای صرفه اقتصادی زیادی برای کشور است.

براساس این گزارش، خمیر بکر در تهیه انواع کاغذ، کارتن و کارتن بسته بندی کاربرد دارد

 

گفتنی است در ایام برگزاری این نمایشگاه ، بیش از 77 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولان فناورانه و انتقال  دانش و فناوری بین دانشگاهها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز