وزیر آموزش وپرورش در آیین معارفه سرپرست معاونت آ‌موزش ابتدایی:

انگیزه ام از پذیرش مسئولیت وزارت، خدمت به کودکان دوره ابتدایی بود

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۳:۲۸:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۸۶۱
انگیزه ام از پذیرش مسئولیت وزارت، خدمت به کودکان دوره ابتدایی بود
وزیر آموزش وپرورش در آیین معارفه سرپرست معاونت ‌آموزش ابتدایی، انگیزه خود از قبول تصدی وزارت آموزش وپرورش را خدمت به کودکان دوره ابتدایی توصیف کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم معارفه سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان علاقمندان  اظهار کرد: دوره  ابتدایی یکی از بهترین دورانی است که معلم می تواند در آن خدمت کند، زیرا کودکان صادق هستند و معلم نیز  با آنها صادق می ماند.

 

وی راز جوان ماندن معلمان دوره ابتدایی را صداقت بچه ها دانست و افزود: هر اتفاق تربیتی که قرار است برای انسان رخ دهد ، باید در دوره ابتدایی پی ریزی شود.

 

دانش آشتیانی تصریح کرد: زمینه رشد کودک باید قبل از دوره پیش دبستانی فراهم شود و با توسعه مشاوره به این دوره باید آموزش های لازم به مادران در زمینه تربیت کودکان را ارائه دهیم.

 

وزیر آموزش وپرورش، محیط تعلیم و تربیت را فراتر از مدرسه دانست و افزود: کودک در خانواده و در جامعه از گروه همسالان خود یادگیری دارد، از این رو اعتقادم این است که  دانش آموزان پایه اول و دوم نباید از یکدیگر تفکیک شوند تا فرآیند یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

 

عضو کابینه تدبیر وامید با اشاره به چندگانه بودن هوش و استعدادهای انسان، خاطرنشان کرد: اگر فرد در بزرگسالی توان استفاده از تمامی استعدادهایش را نداشته باشد ، علت آن است که شرایط شکوفایی و بسترهای رشد در دوران کودکی برایش مهیا نشده است.

 

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان افرود: چنانکه شایسته است، باید حقوق کودکان را رعایت کنیم .

 

دانش آشتیانی سرعت یادگیری در دوره ابتدایی را بالا دانست و افزود: این سرعت  در بزرگسالی کاهش می یابد، بنابراین شرایط یادگیری در دوره ابتدایی فراهم تر است، البته با ارائه کتاب هایی با محتوای متعدد و متنوع در این دوره نباید جلوی رشد هوش های چندگانه دانش آموزان گرفته شود.

 

وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: برای پرورش استعدادهای کودک باید محیط مدرسه را شبیه محل زندگی کنیم تا دانش آموز احساس راحتی و آرامش کند و مدرسه از فضای خشک و سکون ، به فضای شاد و مفرح تبدیل شود.

 

وی صمیمیت را مهم ترین مسئله در فضای آموزشی توصیف کرد و افزود: محیط مدرسه باید به گونه ای شاد و صمیمی باشد که دانش آموز از تعطیلی مدرسه ناراحت شود.

 

عضو کابینه تدبیر وامید گفت: بالاتر از مدرسه محوری، جامعه محوری است زیرا دانش آموز تنها 6 ساعت در مدرسه است و بیشتر آموزش ها را در جامعه فرا می گیرد که این نیاز به آشنایی بیشتر اولیا با مسائل تعلیم وتربیت دارد.

 

وزیر آموزش وپرورش گفت: مسائل و صنوف مختلف جامعه از جمله هنرمندان، ورزشکاران و... در تربیت بچه ها نقش دارند و هر حرکتی در اجتماع رخ دهد در تربیت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی فرآیند تعلیم وتربیت را فراتر از دستگاه آموزش وپرورش دانست وافزود: دانشکده های علوم تربیتی در دانشگاه ها در فرآیند تعلیم وتربیت مؤثرند و با این نگاه است که برخی مدیران را از دانشگاه ها انتخاب کرده ام.

 

دانش آشتیانی افزود: هنر ما در آموزش وپرورش این است که همه دستگاه ها را در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت دهیم تا تربیت دانش آموزان به بهترین شکل صورت پذیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر شرایطی مهیا شود که حق انتخاب داشته باشم ، تدریس در دوره ابتدایی را ترجیح می دهم زیرا کار در این دوره لذت بخش  و فضا، سرشار از صداقت است.

 

گفتنی است ؛ در این مراسم دکتر دانش آشتیانی با حکم انتصاب رضوان حکیم زاده  به سمت سرپرست معاونت ابتدایی را به وی  اهدا و از زحمات محمد دیمه ور تقدیر کرد.

 

نظر شما