آثار برگزیده دومین جشنواره بین المللی-هنری ، پژوهش ، فناوری و نوآوری معرفی می شوند

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۳:۵۷:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۸۶۵
آثار برگزیده دومین جشنواره بین المللی-هنری ، پژوهش ، فناوری و نوآوری معرفی می شوند
دومین جشنواره بین المللی هنری در زمینه عکس ، کاریکاتور،فیلم کوتاه و انیمیشن با موضوعیت پژوهش، فناوری و نوآوری با معرفی آثار برگزیده در روز 16 دی‌ماه در فرهنگ سرای اندیشه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مجتبی آقایی، دبیر دومین جشنوارهنری بین المللی پژوهش ، فناوری و نو آوری در نشست خبری امروز گفت: سال قبل همزمان با برگزاری هفته پژوهش اولین دوره این جشنواره برگزار شد که با توجه به استقبال مناسبی که از آن شد، امسال دومین دوره این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش‌های فیلم کوتاه و انیمیشن به این جشنواره اظهار کرد: این نوع جشنواره در دنیا به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، ولی به دلیل نسبتی که این جشنواره با هفته پژوهش و فناوری دارد، آن را به صورت سالانه برگزار می کنیم.

دکترآقایی به بیان جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: در دومین دوره این جشنواره 1500 اثر از 44 کشور دریافت شد که پس از داوری 167 اثربرای ارائه برگزیده شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش تعامل بین حوزه هنر و علم ،پژوهش و فناوری دانست و گفت : برای تقویت این فرایند دبیرخانه دائمی این جشنواره همزمان با پایان مراسم اختتامیه جشنواره ، کار خود را آغاز می کند.

دکتر آقایی افزود : همچنین در مراسم اختتامیه ، سایت رسمی جشنواره رو نمایی می شود و فراخوان جشنواره سال آینده نیز اعلام خواهد شد.

دبیر دومین جشنوارهنری بین المللی پژوهش ، فناوری و نو آوری ، برگزاری این جشنواره را از 13 تا 16دی‌ماه ذکر کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز 16 دی‌ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود که در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های این جشنواره تقدیر می شود.

دکترآقایی از تغییر نام این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به نام «جشنواره بین‌المللی هنری عتف» برگزار خواهد شد و آثار هنرمندان در رشته‌های تجسمی، فیلم کوتاه و انیمیشن مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جزئیات بخش فیلم کوتاه این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش 477 فیلم خارجی از 60 کشورجهان ارسال شده و در بخش ملی نیز153 فیلم از سوی هنرمندان داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در ادامه نشست روان‌بخش صادقی دبیر دومین جشنواره انیمیشن و فیلم کوتاه پژوهش، فناوری و نوآوری اظهار داشت: امسال با درخواست دبیرخانه شورای عتف بحث انیمیشن را پیش بردیم و با وجود آنکه تصور می‌کردیم در مدت زمان کمتر از یک ماه و نیم نمی‌توانیم کار را به جایی برسانیم با تعداد قابل ملاحظه از آثار روبرو شدیم.

وی افزود: این جشنواره را با رویکرد بین‌المللی شروع کردیم تا به تمام دنیا گوشزد کنیم که همواره روی ارتباط حوزه‌های هنری با اشاعه علم، تحقیقات کار می‌کنیم.

صادقی در ادامه گفت : برای اهدای جوایز و بررسی‌های دقیق‌تر و کارشناسانه در هفت بخش شامل فیلم کوتاه، سریال‌های تلویزیونی، انیمیشن‌های اینترنتی و موبایل، انیمیشن‌های تبلیغاتی و سفارشی و ... داوری‌های تخصصی را برگزار کردیم تا برای جشنواره‌های  بعدی رویکرد خوبی برجای گذاریم.

 

وی با اشاره به 153 فیلم ایرانی در گستره‌های مختلف برای بخش ملی بیان کرد: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا جشنواره به طور کامل با مضمون تحقیقات، فناوری و نوآوری رخ دهد همچنین برای دریافت آثار از کشورهای خارجی به طور کامل از اینترنت و به صورت آپلودی استفاده کردیم این کار باعث شد از حجم آثاری که به صورت دستی به جشنواره می‌رسند بسیار کاسته شود و بتوانیم مانند تمام جشنواره‌ای جهانی جشنواره خود را پیش ببریم.

به گفته وی در بخش انیمیشن‌های کوتاه 296 فیلم، انیمیشن‌های دانشجویی 130 فیلم، انیمیشن‌های تجربی 113 فیلم و انیمیشن‌های تبلیغاتی و سفارشی 44 فیلم به دبیرخانه رسیده است..

صادقی در پایان اعلام کرد: امیدواریم از سال آینده ضمن تقویت کیفیت و افزایش آمار آثار ارسالی بتوانیم جشنواره را حتی برای هنرمندان و پژوهشگران ایرانی نیز به صورت اینترنتی برگزار کنیم.

گفتنی است در این جشنواره از هر بخش 5 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز