معاونان پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری تاکید کردند:

حمایت مسئولان از مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی برای انجام پژوهش های هدفمند جهت حل مسائل کشور

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۹:۵۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۵۱۵
حمایت مسئولان از مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی برای انجام پژوهش های هدفمند جهت حل مسائل کشور
پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و فناوری که با حضور دکتر وحید احمدی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد ، با اعلام تسلیت به مناسبت رحلت مجاهد نستوه و یار و یاور امام و رهبری ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این بیانیه معاونان پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری با توجه به رشد چشمگیر کشور در زمینه انتشار مقالات علمی، نوآوری و تجاری سازی فناوری در دولت تدبیر و امید، و به منظور حفظ اصالت پژوهش ها و ارتقای شاخص های کیفی نظیر میزان ارجاعات و بین المللی سازی دستاوردهای پژوهشی و نیز افزایش اثرگذاری، تجاری سازی فناوری ها و حل مسائل کشور با انجام پژوهش های هدفمند، بر برنامه ریزی جدی در این خصوص تاکید کردند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه از مسئولان ذی ربط خواسته شده است با توجه به رشد و تعالی کشور در عرصه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان که تضمین کننده ارتقای سطح رفاه ملی است، ضروری است سیاستگزاران و مسئولان ذی ربط، حمایت از دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن تقدیر از مشارکت پژوهشگران موسسات علمی در ارتقای جایگاه جهانی کشور در حوزه های علم و فناوری، جهت پاسداری از این دستاوردهای برجسته، تاکید می شود مراتب اخلاق مداری در انتشار دستاوردهای علمی در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین در بند دیگری از این بیانیه، معاونان پژوهشی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تقاضا کردند با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در جهت رشد و شتاب توسعه علمی کشور و همچنین کاربردی کردن دستاوردهای علمی، نسبت به اعتبارات مورد نیاز دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و فناوری، همکاری لازم صورت پذیرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: به منظور ایجاد تعامل سازنده و موثر بین دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری، نظام نامه ای توسط دفاتر امور فناوری و پژوهشی وزارت علوم و مناطق ده گانه تهیه و از طریق معاونت پژوهش و فناوری این وزارت جهت اجرا به دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری ابلاغ شود.

 

گفتنی است مواردی از قبیل تفویض برخی از اختیارات حوزه پژوهش و فناوری به مناطق ده گانه پژوهشی کشور، تدوین دستورالعملی برای استفاده از ظرفیت های موجود کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان ها و برگزاری سالانه اجلاس پژوهش و فناوری در سطح ملی و جلسات دبیران مناطق به صورت هر سه ماه یک بار جهت پی گیری مسائل پژوهش و فناوری کشور از دیگر موارد این بیانیه بود که به تصویب حاضران در این اجلاس رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز