وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۰۸:۴۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۵۷۴۲
وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند
سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از امضای توافقنامه‌ای بین وزارت علوم و وزارت نیرو برای تاسیس اکوپارک‌ها دردانشگاه ها،موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکترمحمدحسین امید در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، با اعلام این خبر اظهار کرد: در حوزه مدیریت سبز، دانشگاه‌ها می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند و تفاوت ما با دستگاه‌های اجرایی این است که ما به توسعه پایدار اعتقاد و باور داریم و اگر حمایت شویم حتما در این حوزه حرکت و عمل می‌کنیم و نمونه این مسئله اقداماتی است که دانشگاه‌ها در این مدت کوتاه انجام داده‌اند.

وی افزود: برنامه وزارت علوم این است که تمام اقداماتی که در این وزارتخانه انجام می‌دهیم با مصرف بهینه انرژی وبدون رفت‌وآمدهای پرهزینه باشد که در حال حاضر این کار در برخی حوزه های اداری ، مالی و آموزشی شروع شده و استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات در وزارت علوم و دانشگاه‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در سه سال گذشته اقدامات زیادی برای استقرار دولت الکترونیک در زمینه پروژه‌های وزارت علوم انجام شده که برخی به نتیجه رسیده و بسیاری از مکاتبات کاغذی حذف شده و مصرف کاغذ به حداقل رسیده و بسیاری از جلسات بدون حضور فیزیکی در حال انجام است.

دکتر امید با اشاره به طرح‌های انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی وهمکاری وزارت نیرو ،در دانشگاه‌ها "اکوپارک‌"ها به زودی ایجاد خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس توافقی که اخیراً با پژوهشگاه نیرو داشته‌ایم به زودی توافقنامه‌ای در سطح وزرای علوم و نیرونیز برای تاسیس این اکوپارک‌ها در دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری امضا می‌شود.

دکترامید ادامه داد: در کنار این مسئله ، حمایت ازسایر طرح‌های مدیریت سبزنظیر بازیافت پساب ها و استفادهاز آن برای فضای سبز در دانشگاه‌ها مد نظر است و در لایحه بودجه سال 96  برای بهره برداری و حمایت از این طرح‌ها، ردیف بودجه مستقلی اختصاص داده شده است.

وی افزود: سه‌شنبه هفته جاری اولین پروژه زمین‌گرمایی در آموزش عالی در دانشگاه یزدآغازمی‌شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز