وزیر علوم:

سیاست ما حرکت به سوی دانشگاه کیفی ، کارآفرین و ماموریت گرا است

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۵:۴۰:۰۵
کد خبر: ۵۱۶۷۰۲
سیاست ما حرکت به سوی دانشگاه کیفی ، کارآفرین و ماموریت گرا است
دکترمحمدفرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست ما حرکت به سوی دانشگاه کیفی، کارآفرین و ماموریت گرا است وجایگزین کردن رشته‌های جدید به جای رشته‌هایی است که عمر آنها به پایان رسیده است.

به گزارشگروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم بهره برداری همزمان ۷۲ پروژه عمرانی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و همچنین افتتاح دو نمایندگی خارج از کشوراین دانشگاه با تبریک دهه فجر گفت: دانشگاه‌های کشور بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی در حوزه تربیت نیروی انسانی توفیقات چشمگیری داشتند.

وی افزود: قبل از انقلاب تعداد دانشجویان محدود بود و در مقطع تحصیلات تکمیلی تعداد دانشجویان بسیار اندک بود که بعد از انقلاب وضعیت دانشگاه‌ها بسیار خوب شد.

وزیر علوم ادامه داد: طی دو سال گذشته، رشته‌های تکراری نداشتیم و حتی ۶۰ رشته بین رشته‌ای ایجاد کرده‌ایم و در مقطع دکترا نیز رشته‌های جدید بین رشته‌ای داشته‌ایم و رشته‌هایی که محتوای آنها تغییر کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ رشته که ده سال از عمر آنها گذشته بود بازنگری و تدوین شده و امسال نیز رشته‌هایی که بیش از ۵ سال از عمر آنها گذشته باشد بازبینی می‌شوند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه پیام نور را به عنوان دانشگاه سرآمد در آموزش های نوین دانست و گفت: تلویزیون تعاملی نمونه ای از فناوری به کار گرفته شده در این دانشگاه است و این دانشگاه مسیر اصلی خود را که یک دانشگاه نیمه‌حضوری است دنبال می کند و می‌تواند در ایجاد رشته‌های جدید پیشتاز باشد.

دکترفرهادی در ادامه با اشاره با جایگاه علمی کشور بیان داشت: ما در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه شانزدهم تولید علم را داریم سهم ما از تولید علم یک و هشت دهم و در استناد دودهم است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور بوده، هست و خواهد بود و تقویت نیز می‌شود و فقط باید روش های آموزشی و پژوهشی نوین و ترکیبی را دنبال کند و به دولت نیز کمک کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز