معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش :

آشنایی مطلوب دانش آموزان و مربیان با شاخه فنی و حرفه ای از اهداف آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۵۲۴۰۹۹
آشنایی مطلوب دانش آموزان و مربیان با شاخه فنی و حرفه ای از اهداف آموزش و پرورش است
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: آشنایی مطلوب دانش آموزان و مربیان با شاخه فنی و حرفه ای از اهداف آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرافشان درچهاردهمین همایش تجلیل از برترین های آموزش وپرورش استان، با بیان این که 65 درصد ملاک انتخاب رشته دانش آموزان متوسطه علاقه و آزمون مشاوره‌ای است، افزود: 30 درصد مربوط به آزمون های مشاوره ای است که در مدارس برگزار می شود و 35 درصد بر حسب فرم نظرسنجی علاقه دانش آموزان‌ به رشته تحصیلی است و 35 درصد ملاک انتخاب رشته دانش آموزان در دوره متوسط دوم عملکرد و سوابق تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش از افزایش گرایش خانواده ها به رشته علوم تجربی در سال گذشته خبرداد و افزود: تقاضای والدین و دانش آموزان برای ورود به رشته علوم تجربی بیشتر از ظرفیت مدرسه و معلمان بود و پاسخگویی به این میزان تقاضا ممکن نبود.

وی با اشاره به این که در شاخه فنی حرفه ای 47 رشته و در شاخه کاردانش 150 رشته تحصیلی وجود دارد، یادآورشد: سال گذشته، برای ثبت نام دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای، کاردانش، علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی هچ مشکلی وجود نداشت.

زرافشان با اشاره به این که دوره آموزش متوسط نیمه تخصصی است، یادآورشد: تامین نیازهای جامعه بر اساس برنامه های هدایت تحصیلی با متوازن شدن رشته ها از اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش افزود: تمام تلاش این وزارتخانه این است که با همکاری رسانه ها و مشاوران مدارس، آشنایی مطلوبی برای دانش آموزان و مربیان نسبت به شاخه های فنی حرفه ای ایجاد شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز