۴۲ فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف شده است

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۲:۴۴:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۴۷۰
۴۲ فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف شده است
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 42 فعالیت در کانون تعریف شده که برخی ماهیت علمی دارد و به نشاط و لذت‌بخشی محیط یادگیری کودکان کمک می‌کند

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا حاجیان‌زاده در آیین بهره‌برداری از مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس اظهارکرد: استان هرمزگان با این پشتوانه علمی و مجموعه‌ای که فراهم شده باید میزبان سایر استان‌های همسایه خود نیز باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان علاوه بر هدایت علمی دانش‌آموزان این استان می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های گردش‌گری ویژه کودکان و نوجوانان به مسافران نوروزی نیز معرفی شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر چند مرکز تخصصی علوم کانون‌ در کشور راه اندازی شده که مرکز تخصصی علوم هرمزگان به عنوان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین مراکز کشور می‌تواند به پایگاه علمی اصلی جنوب کشور تبدیل شود.

حاجیان‌زاده توسعه سواد خواندن و تفکر، پرورش استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان را دو کارکرد کانون دانست و اضافه کرد: این دو عنصر، دانایی و توانایی بچه‌ها را تقویت کرده و در نهایت مسیر زیستن و زندگی بهتر را برای آن‌ها ترسیم می‌کند.

به گفته مدیرعامل کانون، 42 فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف شده که برخی ماهیت علمی دارد و به نشاط و لذت‌بخشی محیط یادگیری کودکان کمک می‌کند.

حاجیان‌زاده ادامه داد: ایجاد جذابیت در محیط یادگیری از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است که کانون در آن پیش‌قدم و پیشتاز شده و در حال الگوسازی برای محیط رسمی آموزش و پرورش است.

وی مانوس شدن کودکان با مباحث خلقت و خداشناسی را از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز تخصصی علوم دانست و با اشاره به استقبال از طرح «کانون-مدرسه» که از اوایل سال تحصیلی 96-95 آغاز شده اظهارکرد: در این طرح، دانش‌آموزان ساعاتی را در مراکز کانون گذرانده و در کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: با آغاز طرح یاد شده، دانش‌آموزان مدارس و اولیا از آن استقبال کردند و مراکز کانون شاهد حضور پرشور و ثمربخش دانش‌آموزان بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز