مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

پوشش رایگان بیش از یک میلیون دانش آموز در طرح بیمه حوادث دانش آموزی

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۶:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۸۷۴
پوشش رایگان بیش از یک میلیون دانش آموز در طرح بیمه حوادث دانش آموزی
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پوشش رایگان بیش از یک میلیون دانش آموز در طرح بیمه حوادث دانش آموزی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، عباسعلی باقری اظهارکرد: قرارداد بیمه حوادث با بیش از دو دهه سابقه و با هدف حمایت از دانش آموزان، اولیا و مربیان مدارس کشور در قبال حوادث و سوانح منجر به جرح، نقص عضو و یا فوت در داخل یا خارج از واحد های آموزشی در حال اجراست.

وی حق بیمه دانش آموزان در سال تحصیلی 96-95 را 7500 تومان اعلام کرد و افزود: کلیه دانش آموزان با پرداخت این مبلغ از تاریخ اول مهرماه 95 تا 31 شهریور ماه سال 96 به صورت شبانه روزی تحت پوشش این بیمه نامه قرار گرفته اند.

باقری تصریح کرد: دانش آموزان در صورت هرگونه حادثه می توانند از تعهدات بیمه دانش آموزی بهره مند شوند و کلیه افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی در سراسر کشور از جمله بهزیستی وکمیته امداد قرار دارند ،  از پرداخت حق بیمه نیز معاف می باشند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی از پوشش بیمه ای رایگان بیش از یک میلیون نفر دانش آموز در سال تحصیلی 96-95 خبرداد و اظهار کرد: جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد به میزان 70 میلیون ریال و نقص عضو دائم ،‌کلی و جزئی 1 میلیارد ریال، جبران هزینه های کاشت حلزون به میزان 100میلیون ریال، هزینه های اعمال جراحی6 میلیون ریال، هزینه درمان سرپایی تا سقف 15 میلیون ریال و هزینه خرید و پیوند کلیه به میزان 20 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

باقری درخصوص پوشش بیمه ای و تعهدات مربوط به اردوهای دانش آموزی گفت: پرداخت غرامت فوت در اثرحادثه و هم چنین پرداخت غرامت نقص عضو برای هریک از دانش آموزان در طول سال تحصیلی به میزان یک دیه کامل انجام می شود.

وی پرداخت هزینه پزشکی در اثر حادثه را برای دانش آموزان حداکثر 100 میلیون ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: هزینه درمانی بیماران صعب العلاج و پرهزینه نیز تا سقف 20 میلیون ریال قابل پرداخت است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: بیمه حوادث دانش آموزی در مدارس نهادینه شده و افراد اطلاع کافی از مفاد آن دارند، بنابراین تعداد افراد بهره مند از مزایای پوشش این بیمه نامه، دلیل آگاهی بیمه شدگان، خانواده ها و مدیران واحدهای آموزشی از شیوه اجرا و چگونگی استفاده دانش آموزان حادثه دیده از تعهدات این قرارداد است.

وی از استقرار نمایندگان شرکت بیمه طرف قرارداد در تمامی ادارات آموزش وپرورش با هدف تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان خبر داد و اظهار کرد: در صورت نیاز، اولیای دانش آموزان برای دریافت خسارات درمانی ناشی از حوادث و درمان می توانند به این نمایندگان مراجعه کنند و در صورت عدم موفقیت می توانند با دردست داشتن مستندات و مدارک مربوط به هزینه های پزشکی، به مدیران مدارس یا به واحد تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش وپرورش مناطق خود مراجعه و نسبت به دریافت خسارات اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز