مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان محیط زیست در مقابله با پدیده ریزگردها

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۲:۵۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۷۸۹۳
مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان محیط زیست در مقابله با پدیده ریزگردها
در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر میرزاده برگزار شد، برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، پس از ارائه برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که توسط دکتر کریم زارع رئیس باشگاه ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضا ، مقرر شد برنامه مذکور با حذف موارد موازی با سایر بخش های دانشگاه و تمرکز بر ماموریت ها و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مجددا برای تصویب به شورای دانشگاه ارائه شود.

دکتر میرزاده در این جلسه، با اشاره به نقش موثر باشگاه پژوهشگران جوان در مشارکت با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تولید علم، گفت: باشگاه پژوهشگران می تواند به عنوان مفصل و رابط بین دانشگاه و بخش صنعت و خدمات نقش عمده ای را ایفا کند. همچنین باشگاه می تواند، علاوه بر مشارکت در تولید علم در عرصه تجاری سازی تحقیقات و حمایت از پژوهشگران جوان نیز حرکت کند.

وی همچنین کشف استعدادها و افراد خلاق و برقراری رابطه با سایر سازمان های مرتبط را از دیگر وظایف باشگاه پژوهشگران برشمرد و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان می تواند از امکانات دانشگاه مانند شهرک شفا و طرح ساها(سامانه آزمایشگاه های همکار) برای پرورش استعدادهای جوان استفاده کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پس از استماع گزارش برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران پیشنهاد داد تا در این برنامه اهداف، اقدام ها و راهبردهایی که برای رسیدن به هدف نیاز است به صورت موجز و شفاف ارائه شود.

وی در ادامه این جلسه به موفقیت پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در تولید نانو رس برای مقابله با پدیده ریزگردها اشاره کرد و گفت: این فناوری که توسط پژوهشگران واحد خوراسگان ابداع شده برخلاف مالچ نفتی مانع رشد گیاهان نشده و به خاک نیز آسیب نمی رساند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه این طرح مورد استقبال رییس جمهور نیز قرار گرفته است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای این طرح، یک چهارم مالچ پاشی نفتی است، اجرای این طرح توسط دانشگاه آزاد اسلامی قطعا توانمندی محققان این دانشگاه در عرصه های مختلف جامعه بویژه مسائل زیست محیطی را نشان می دهد.

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این باره گفت: طی جلسه ای که با سازمان محیط زیست داشتیم، استاندارد بودن این مالچ ها را از محیط زیست گرفتیم و آنها تایید کردند که این مواد دوستدار محیط زیست بوده و هیچ گونه آسیبی به رشد گیاه و خاک نمی رساند.

وی افزود: همچنین مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در 300هکتار در اصفهان اجرا شود و پس از ارزیابی نتایج آن در سال آینده هزینه اجرایی آن به دانشگاه بازگردانده شود.

وی در خصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد با حمایت مالی سازمان محیط زیست، چند طرح در مناطق مختلف با اولویت استان سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز