مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش:

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور دانش آموزان از ۴۰ کشور اسلامی

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۵:۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۴۴۸۲
برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور دانش آموزان از ۴۰ کشور اسلامی
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با شرکت دانش آموزانی از 40 کشور اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدرضا مسیب زاده از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی نماز جمعه تهران خبرداد و اظهارکرد: پنجمین دوره این مسابقات پس از وقفه ای20 ساله با حضور دانش آموزانی از 40 کشور اسلامی در دو رشته حفظ و قرائت برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات در 5 ؛ سطح دانش آموزی، طلاب و دانشجویان علوم دینی، بانوان، روشندلان و بزرگسالان باحضور داوران بین المللی از کشورهای مختلف جهان از 30 فروردین ماه تا 7 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

مسیب زاده علت عدم برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در20 سال اخیر را نبود زیر ساخت های لازم دانست و تصریح کرد: در بخش دانش آموزی این مسابقات در هر رشته یک پسر و یک دختر شرکت خواهند کرد که با احتساب همراهان، 6 نفر از هر کشور در این مسابقات حضور دارند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی و مشارکت و توسعه از اصول سه گانه این اداره کل دانست و  افزود: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، سه اصل مذکور را شامل می شود، زیرا دانش آموزان شرکت کننده ، نماینده دانش آموزان قرآنی کشورهای شرکت کننده  هستند.

وی افزود: باتوجه به شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام که دشمنان سعی در ارائه چهره ای خشن از اسلام به جهانیان دارند، برگزاری چنین مسابقاتی، ضمن ایجاد ارتباط پویا و سازنده با نسل آینده جهان اسلام، وحدت مسلمین، ارتقای دانش و مهارت های قرآن کشورهای اسلامی و ترویج منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن در سطح دنیا  را به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز