نشست مسئولان آموزش عالی ایران و وزارت آموزش عالی تونس برگزار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۱۳۲۵
نشست مسئولان آموزش عالی ایران و وزارت آموزش عالی تونس برگزار شد
نشست مشترک بررسی همکاری های علمی و فناوری ایران و تونس با حضور دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم کشورمان و نورالدین سالمی معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس امروز در محل وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سالار آملی در این نشست گفت: کشور تونس از نگاه ایران یک کشور اسلامی پیشرفته و دارای تمدن غنی است و همیشه نگاه ملت ایران به ملت تونس مثبت بوده است.

وی افزود: کشور تونس از نظر ظرفیت های علمی و فناوری موقعیت خوبی دارد و می تواند در کنار جمهوری اسلامی ایران الگوی کشورهای اسلامی در زمینه آموزش عالی و تحقیقات باشد.

نورالدین سالمی معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران با تونس روابط خوبی دارد و از اولین کشورهایی است که از انقلاب مردم تونس در ۶ سال گذشته حمایت کرد و تاکنون نیز این حمایت و پشتیبانی ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: ایران و تونس در زمینه های سیاسی و اقتصادی روابط خوبی دارند و با مذاکرات امروز در زمینه علم و فناوری نیز پیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رئیس هیئت اعزامی وزارت آموزش عالی تونس به ایران اظهار داشت: کشور تونس از ۶۰ سال گذشته موفقیت های خوبی در حوزه های علم و فناوری داشته است و مخصوصاً در زمینه پزشکی و داروسازی دستاوردهای چشمگیری دارد.

معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس با اشاره به اینکه من با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ایران آشنا هستم و می دانم این موسسات بسیار پیشرفته هستند گفت: برای تقویت همکاری های علمی با این موسسات و دانشگاهها به ایران آمده ایم.

براساس این گزارش در ادامه این نشست روسای دانشگاههای ایرانی و تونسی حاضر در نشست به معرفی توانمندی های دانشگاهها خود پرداخته و در زمینه گسترش همکاری های علمی تبادل نظر کردند.

گفتنی است روسای دانشگاههای بوعلی سینای همدان و صنعتی جندی شاپور، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان، رئیس مرکز هماهنگی توسعه فعالیت های قرآنی وزارت علوم و مسئولان دفاتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاههای زنجان و کاشان از طرف ایران و روسای دانشگاههای قفصه، المنستیر، قابس و دانشگاه مجازی تونس و مدیرکل تحقیقات و فناوری از طرف تونس در این گفتگوهها حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز